Gemilang: Jurnal Manajemen dan Akuntansi
Vol. 4 No. 4 (2024): Jurnal Manajemen dan Akuntansi

Evaluasi Kontribusi Personal Selling, Strategi Iklan, dan Pelayanan terhadap Keputusan Konsumen untuk Membeli Handphone OPPO di Gerai Halup Cell

Abd Kadir (Unknown)
Irwansyah Irwansyah (Unknown)
Jemi Arafik (Unknown)
Feri Diansyah (Unknown)
Darmono Darmono (Unknown)
Muhammad Bayu (Unknown)
Djupiansyah Ganie (Unknown)
Yohanes Sri Guntur (Unknown)



Article Info

Publish Date
30 Oct 2024

Abstract

This study aims to analyze the effect of personal selling, advertising, and service quality on consumer buying interest in OPPO mobile phones at Halup Cell Store Berau. The research method uses a quantitative approach with a sample of 90 respondents. The results showed that personal selling and service quality had a significant partial effect on buying interest, while advertising did not. Simultaneously, all three variables significantly influenced consumer buying interest.

Copyrights © 2024






Journal Info

Abbrev

gemilang

Publisher

Subject

Humanities

Description

berfokus pada penerbitan artikel berkualitas tinggi yang didedikasikan untuk semua aspek penelitian, masalah, dan perkembangan terbaru di bidang Ilmu Manajemen. Topik dalam Jurnal ini berkaitan dengan aspek apapun dari manajemen, namun tidak terbatas pada topik berikut : Manajemen Sumberdaya Manusia ...