This research aims to determine the influence of self-regulation and peer conformity on academic procrastination. The population of this research was 360 students at Bina Karya 1 Vocational School, Karawang. The sampling technique was nonprobability sampling using Accidental Sampling of 190 students. The scale for measuring peer conformity is The Conformity Scale, to measure academic procrastination with the Academic Procrastination Scale (APS), Self-Regulator Questionnaire (SRQ). The data analysis used was multiple regression tests (T test and F test) with SPSS software version 26.0 for Windows. The results show the influence of self-regulation with peer conformity on academic procrastination. The coefficient of determination of peer conformity and time management on academic procrastination is 0.210 or 21%. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh regulasi diri dan konformitas teman sebaya terhadap prokrastinasi akademik. Populasi penelitian ini adalah siswa SMK Bina Karya 1 Karawang berjumlah 360 siswa. Teknik pengambilan sampel adalah nonprobability sampling dengan menggunakan accidental sampling sebanyak 190 siswa. Skala untuk mengukur konformitas teman sebaya adalah The Conformity Scale, untuk mengukur prokrastinasi akademik dengan Academic Procrastination Scale (APS), untuk mengukur regulasi diri dengan Self-Regulating Queationnaire (SRQ). Analisis data yang digunakan yakni uji regresi berganda (uji T dan uji F) dengan software SPSS versi 26.0 for windows. Hasil menunjukkan ada pengaruh regulasi diri dengan konformitas teman sebaya terhadap prokrastinasi akademik. Nilai koefisien determinasi konformitas teman sebaya dan manajemen waktu terhadap prokrastinasi akademik sebesar 0,210 atau 21% .
Copyrights © 2025