Abstract: The focus of research is Cooking Day activities in an effort to improve the relationship of children with parents. This research is done PAUD Restu 2 Malang. This study aims to determine: (1) the implementation of Cooking Day activities; (2) reasons for Cooking Day activities involving parents / guardians; and (3) cooperation of parents with children through Cooking Day PAUD Restu 2 Malang. This type of research is qualitative with case study design. Informants of this research are parents, children, teachers (chairman of the committee of activities), Principal PAUD Restu 2 Malang. Data collection techniques are interviews, observation, and documentation. The findings of this study are: (1) PAUD Restu 2 Malang involving parents / guardians in learning activities to support the success of early childhood education; (2) Cooking Day activities that have been implemented have not run maximally since there are only a few parents / guardians involved; and (3) the relationship of children with parents can not be done well, because parents who do demonstrations, children or learners just see. Abstrak: Fokus penelitian adalah kegiatan Cooking Day dalam upaya peningkatan hubungan kerja sama anak dengan orang tua. Penelitian ini dilakukan PAUD Restu 2 Malang. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui: (1) pelaksanaan kegiatan Cooking Day; (2) alasan kegiatan Cooking Day melibatkan orang tua/wali murid; dan (3) jalinan kerja sama orang tua dengan anak melalui kegiatan Cooking Day PAUD Restu 2 Malang. Jenis penelitian adalah kualitatif dengan desain studi kasus. Informan penelitian ini adalah orang tua, anak, guru (ketua panitia kegiatan), Kepala Sekolah PAUD Restu 2 Malang. Teknik pengumpulan data adalah wawancara, observasi, dan dokumentasi. Temuan penelitian ini adalah: (1) PAUD Restu 2 Malang melibatkan orang tua/wali murid dalam kegiatan pembelajaran guna menunjang keberhasilan pendidikan anak usia dini; (2) kegiatan Cooking Day yang dilaksanakan belum berjalan secara maksimal dikarenakan hanya terdapat beberapa orang tua/wali murid yang terlibat; dan (3) hubungan kerja sama anak dengan orang tua belum dapat terlaksana dengan baik, karena orang tua yang melakukan demo, anak atau peserta didik hanya melihat.
                        
                        
                        
                        
                            
                                Copyrights © 2017