Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan
Vol 3, No 6: JUNI 2018

Pengembangan Pembelajaran Sistem Blended Berbasis Universal Design for Learning untuk Kelas Inklusif

Mujiono Mujiono (Teknologi Pembelajaran Pascasarjana Universitas Negeri Malang)
I Nyoman Sudana Degeng (Teknologi Pembelajaran Universitas Negeri Malang)
Henry Praherdhiono (Teknologi Pembelajaran Universitas Negeri Malang)



Article Info

Publish Date
01 Jun 2018

Abstract

Abstract: This research intends to develop blended learning system based on Universal Design for Learning (UDL) for inclusive classrooms. Development of blended learning system to generate valid media and instructional design in accordance with the principle of Universal Design for Learning (UDL) and effectively used by diverse students in inclusive classrooms. For students who do not have special needs, as well as students with special needs. The media can be used to facilitate learning in traditional classrooms and online learning. Abstrak: Penelitian ini bermaksud untuk mengembangkan pembelajaran sistem blended berebasis Universal Design for Learning (UDL) untuk kelas inklusif. Pengembangan pembelajaran sistem blended untuk menghasilkan media dan desain pembelajaran yang valid sesuai dengan prinsip-prinsip Universal Design for Learning (UDL) serta efektif digunakan oleh beragam mahasiswa di kelas inklusif. Baik mahasiswa reguler yang tidak berkebutuhan khusus, maupun mahasiswa yang berkebutuhan khusus. Media tersebut nantinya bisa digunakan untuk memfasilitasi pembelajaran di kelas tradisional dan pembelajaran online.

Copyrights © 2018






Journal Info

Abbrev

jptpp

Publisher

Subject

Education

Description

Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan (Education Journal: Theory, Research, and Development) is an electronic journal focuses on a scientific article concerning education issues in general published by Graduate School of Universitas Negeri Malang since January ...