Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan
Vol 3, No 9: SEPTEMBER 2018

Buku Ajar Siswa Berbasis Pemecahan Masalah pada Materi Luas Permukaan dan Volume Tabung

Thoufina Kurniyati (Pendidikan Matematika Pascasarjana Universitas Negeri Malang)
Hery Susanto (Pendidikan Matematika Universitas Negeri Malang)
Dwiyana Dwiyana (Pendidikan Matematika Universitas Negeri Malang)



Article Info

Publish Date
01 Sep 2018

Abstract

Abstract: This development research aims to describe the process and results of student book development based on problem solving. This study uses the model of Plomp development and research subjects are students of class IXA MTs Attaraqqie Malang. The test results show that the validity of the students’ book is valid and the score obtained 3.37. The test results of practicality of the model teacher and two observers is pratical and the scores obtained respectively 3.84 and 3.32.Abstrak: Penelitian pengembangan ini bertujuan untuk mendeskripsikan proses dan hasil pengembangan buku siswa berbasis pemecahan masalah. Penelitian ini menggunakan model pengembangan Plomp dan subjek penelitian adalah siswa kelas IXA MTs Attaraqqie Kota Malang. Hasil uji kevalidan menunjukkan bahwa buku siswa memenuhi kriteria valid yaitu skor yang diperoleh 3,37. Hasil uji kepraktisan dari guru model dan dua observer memenuhi kriteria praktis yaitu skor yang diperoleh berturut-turut 3,84 dan 3,32.

Copyrights © 2018






Journal Info

Abbrev

jptpp

Publisher

Subject

Education

Description

Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan (Education Journal: Theory, Research, and Development) is an electronic journal focuses on a scientific article concerning education issues in general published by Graduate School of Universitas Negeri Malang since January ...