cover
Contact Name
Perminas Pangeran
Contact Email
perminas@staff.ukdw.ac.id
Phone
+62274-563929
Journal Mail Official
jrmb@staff.ukdw.ac.id
Editorial Address
Fakultas Bisnis, Universitas Kristen Duta Wacana Jl. Dr. Wahidin S. No. 5-25, Yogyakarta 55224
Location
Kota yogyakarta,
Daerah istimewa yogyakarta
INDONESIA
Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis
ISSN : 19077343     EISSN : 27147312     DOI : http://dx.doi.org/10.21460/jrmb
Focus and Scope Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis (p-ISSN: 1907-7343; e-ISSN: 2714-7312) adalah jurnal yang dipublikasikan oleh Fakultas Bisnis Universitas Kristen Duta Wacana yang terbit dua kali setahun (Juli dan Desember). Jurnal ini didedikasikan sebagai sarana untuk berbagi dan diseminasi studi-studi terbaru dari para peneliti manajemen dan bisnis. Artikel-artikel empiris yang menyajikan riset yang akurat dan teliti secara metodologis dan temuan yang mencerahkan sangat dinantikan. Kami memastikan proses penyuntingan dan ulasan sejawat yang berkualitas tinggi untuk menegakkan integritas ilmiah dan memberikan asupan pengetahuan terbaik untuk masyarakat yang lebih luas. Kami hanya menerima karya asli penulis yang belum pernah diterbitkan di jurnal atau penerbitan lainnya. Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis menyambut paper-paper dalam bidang-bidang berikut: Manajemen Keuangan Manajemen Sumber Daya Manusia Manajemen Pemasaran Manajemen Operasi Kewirausahaan Manajemen Pengetahuan dan Inovasi Manajemen Strategik
Articles 6 Documents
Search results for , issue "Vol 9, No 1 (2014): Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis" : 6 Documents clear
PENGARUH PROFITABILITAS, LIKUIDITAS, KEPEMILIKAN PUBLIK DAN REPUTASI KAP TERHADAP KETEPATAN WAKTU PELAPORAN Umi Murtini; Yusefin Puspa Tirtaningrum
Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis Vol 9, No 1 (2014): Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis
Publisher : Fakultas Bisnis UKDW

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (534.268 KB) | DOI: 10.21460/jrmb.2014.91.226

Abstract

Ketepatan waktu merupakan karakteristik penting dalam pelaporan laporan keuangan disamping laporan pokok dan catatan atas laporan keuangan. Keterlambatan publikasi laporan keuangan dapat mempersulit penggunanya.Tuntutan ketepatan waktu dalam penyampaian laporan keuangan perusahaan publik di Indonesia telah diatur dalam UU No. 8 tahun 1995 tentangpasar modal dan keputusanKetua BAPEPAM No.36/PM/2003 tentang kewajiban menyampaikan laporan keuangan berkala.Tujuan penelitian ini adalah menguji pengaruh profitabilitas, likuiditas, kepemilikan publik, dan reputasi KAP terhadap ketepatan waktu pelaporan laporan keuangan. Pengujian menggunakan analisis regresi logistik. Hasil pengujian menunjukan bahwa variable profitabilitas, likuiditas, dan reputasi KAP tidak berpengaruh terhadap ketepatan waktu pelapora laporan keuangan, sedangkan kepemilikan public berpengaruh terhadap ketepatan waktu pelaporan laporan keuangan. Kata kunci: timeliness, reputasi KAP, laporan keuangan
APAKAH RESIKO PERSEPSIAN MEMODERASI PENGARUH KEPUASAN KONSUMEN TERHADAP LOYALITAS KONSUMEN PADA E-COMMERCE? Elisabet Dita Septiari
Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis Vol 9, No 1 (2014): Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis
Publisher : Fakultas Bisnis UKDW

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.21460/jrmb.2014.91.92

Abstract

This study aims to examine the effect customer perceived risks as moderator in the customer satisfaction and customer loyalty relationship. Researcher used convenience sampling survey. The respondents were customers in Yogyakarta that has experienced as online buyer, to be respondent. The hypothesis be tested using hierarchical regression analysis. The findings show that customer satisfaction positively influences customer loyalty. In addition, perceived risks affect the relationship of customer satisfaction and customer loyalty. Keyword: customer satisfaction, customer loyalty, perceived risks
NIAT MAHASISWA UNTUK BERWIRUSAHA PADA PERGURUAN TINGGI SWASTA DAN NEGERI DI MANOKWARI Rintar Agus Simatupang; Rinto Patadungan; Deasy Novita Emelia Frisa May
Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis Vol 9, No 1 (2014): Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis
Publisher : Fakultas Bisnis UKDW

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.21460/jrmb.2014.91.228

Abstract

This study aims to analyzethe factors that affect a student's intention to entrepreneurship. Sample size were 276 respondents. Respondents this study were students who have taken entrepreneurship courses. The method of analysis used in the study were factor analysis and multiple linear regression. Based on the analysis, this study concluded that student achievement motivation was most influence to entrepreneurship. Then based onthe results ofmultiple linear regression analysis concluded tha tthe factor influencing student intention to entrepreneurship was the locus of control for UNIPA respondents, where as self-efficacy factor was for STIE Mah-Eisa and ISTI Manokwari respondents. Keywords: Achievement motivation, Risk taker, Desire for independent, Locus of control, Self efficacy, Innovation, intention.
KUALITAS PELAYANAN ADMINISTRASI AKADEMIK PERGURUAN TINGGI SWASTA DI YOGYAKARTA: METODE IMPORTANCE-PERFORMANCE ANALYSIS (IPA) Shita Lusi Wardhani; Rahmat Purbandono
Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis Vol 9, No 1 (2014): Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis
Publisher : Fakultas Bisnis UKDW

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.21460/jrmb.2014.91.93

Abstract

This study aims to measure the quality of service by the Layanan Administrasi Akademik Perguruan Tinggi in Yogyakarta. Quality of service is measured using the concept of SERVQUAL developed by Parasuraman et al. (1985) consists of 10 dimensions. They are tangible, reliability, responsiveness, competence, courtesy, credibility, security, access, communication, understanding the customer. The level of student satisfaction is determined using the formula of Student Satisfaction Index (SSI). Analysis of the difference between expected and perceived the quality of service by the Cartesian diagram using the ImportancePerformance Analysis (IPA) and Wilcoxon Signed Ranks test. This study used a sample of 302 college students in Yogyakarta. The results show that SSI is in a good category. Courstesy and reliability have lowest SSI. Wilcoxon Signed Ranks Test results show that the quality of service received by students is lower than expected for all dimensions. Keywords: Student Satisfaction Index, Importance-Performance Analysis
AUDIT MANAJEMEN: EFEKTIFITAS STRATEGI CDMP DALAM DISTRIBUSI PRODUK PRABAYAR DI TELKOMSEL Roy Alvian Mulyo Santosa; Marbudyo Tyas Widodo
Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis Vol 9, No 1 (2014): Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis
Publisher : Fakultas Bisnis UKDW

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.21460/jrmb.2014.91.224

Abstract

Telkomsel is the largest sellular operator in Indonesia. In order to achieve its distribution goal, Telkomsel had formulated CDMP strategy. To evaluate the implementation of this strategy, Telkomsel need to hold management audit. This study observed the effectiveness of the CDMP stategy’s implementation in 17 Registered Outlet in Kecamatan Kraton. The conclusion of this study is that CDMP stategy has been already implemented effectively. Keyword: Telkomsel, Management Audit, CDMP strategy
EFEK FISHER DI INDONESIA: PENDEKATAN CO-INTEGRATION DAN ERROR CORRECTION MODEL (ECM) Sri Fatmawati; Algifari Algifari
Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis Vol 9, No 1 (2014): Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis
Publisher : Fakultas Bisnis UKDW

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.21460/jrmb.2014.91.225

Abstract

The aim of this research is to examine the existence of Fisher Effect for Indonesian Economy, by regressing interest rate on rate of inflation in period 1980-2011. With co-integration and error correction technique, the results indicate that an increases of one percent in inflation rate lead to increase in interest rate at 0,13 percent in short-run and at 0,95 percent in longrun. This research can’t confirm the existence of Fisher Effect in Indonesian Economy in short-run, but this effect exists in long-run. Keywords: Fisher Effect, Interest Rate, Inflation Rate, Co-integration, Error Correction Model

Page 1 of 1 | Total Record : 6


Filter by Year

2014 2015


Filter By Issues
All Issue Vol. 19 No. 2 (2024): Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis Vol. 19 No. 1 (2024): Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis Vol. 18 No. 2 (2023): Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis Vol. 18 No. 1 (2023): Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis Vol. 17 No. 2 (2022): Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis Vol. 17 No. 1 (2022): Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis Vol 17, No 1 (2022): Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis Vol 16, No 2 (2021): Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis Vol. 16 No. 2 (2021): Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis Vol 16, No 1 (2021): Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis Vol. 16 No. 1 (2021): Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis Vol 15, No 2 (2020): Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis Vol. 15 No. 2 (2020): Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis Vol 15, No 1 (2020): Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis Vol. 15 No. 1 (2020): Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis Vol 14, No 2 (2019): Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis Vol. 14 No. 2 (2019): Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis Vol. 14 No. 1 (2019): Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis Vol 14, No 1 (2019): Jurnal Riset Manajemen & Bisnis Vol 13, No 2 (2018): Jurnal Riset Manajemen & Bisnis Vol 13, No 1 (2018): Jurnal Riset Manajemen & Bisnis Vol. 13 No. 1 (2018): Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis Vol 12, No 2 (2017): Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis Vol. 12 No. 2 (2017): Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis Vol 12, No 1 (2017): Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis Vol. 12 No. 1 (2017): Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis Vol 11, No 2 (2016): Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis Vol 11, No 1 (2016): Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis Vol. 11 No. 2 (2016): Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis Vol. 10 No. 2 (2015): Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis Vol 10, No 2 (2015): Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis Vol 10, No 1 (2015): Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis Vol. 10 No. 1 (2015): Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis Vol 9, No 1 (2014): Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis Vol. 9 No. 2 (2014): Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis Vol 9, No 2 (2014): Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis Vol. 9 No. 1 (2014): Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis Vol 8, No 1 (2013): Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis Vol 7, No 2 (2012): Jurnal Riset Manjemen dan Bisnis Vol 7, No 1 (2012): Jurnal Riset Manjemen dan Bisnis Vol. 7 No. 1 (2012): Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis Vol. 6 No. 2 (2011): Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis Vol 6, No 2 (2011): Jurnal Riset Manjemen dan Bisnis Vol. 6 No. 1 (2011): Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis Vol 6, No 1 (2011): Jurnal Riset Manjemen dan Bisnis Vol 5, No 2 (2010): Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis Vol 5, No 1 (2010): Jurnal Riset Manjemen dan Bisnis Vol 4, No 2 (2009): Jurnal Riset Manjemen dan Bisnis Vol 4, No 1 (2009): Jurnal Riset Manjemen dan Bisnis Vol 3, No 2 (2008): Jurnal Riset Manjemen dan Bisnis Vol 3, No 1 (2008): Jurnal Riset Manjemen dan Bisnis Vol 2, No 2 (2007): Jurnal Riset Manjemen dan Bisnis Vol 2, No 1 (2007): Jurnal Riset Manjemen dan Bisnis Vol 1, No 2 (2006): Jurnal Riset Manjemen dan Bisnis Vol 1, No 1 (2006): Jurnal Riset Manjemen dan Bisnis More Issue