cover
Contact Name
Zulkifli Nurul Haqq
Contact Email
zulkiflinurulhaqq@unimus.ac.id
Phone
+6281917405151
Journal Mail Official
value-added@unimus.ac.id
Editorial Address
Department of Management Faculty of Economics University of Muhammadiyah Semarang Kedungmundu Raya Street No. 18, Tembalang, Semarang, Central Java, Indonesia
Location
Kota semarang,
Jawa tengah
INDONESIA
Value Added : Majalah Ekonomi dan Bisnis
ISSN : 16933435     EISSN : 25804863     DOI : 10.2671/vameb.v17i1.6936
Core Subject : Economy, Social,
Value Added: Majalah Ekonomi dan Bisnis strives to publish scientific research articles reporting empirical results as well as conceptual ideas in the field of management, such as strategic management, marketing management, human resources management, technology management, finance management, supply chain management, organizational behavior, and entrepreneurship, using both quantitative and qualitative approaches, or mixed method.
Articles 5 Documents
Search results for , issue " Vol 5, No 2 (2009): Vallue Added - Manajemen Unimus" : 5 Documents clear
INTEGRATED MARKETING COMMUNICATIONS Wilardjo, Setia Budhi
VALUE ADDED | MAJALAH EKONOMI DAN BISNIS Vol 5, No 2 (2009): Vallue Added - Manajemen Unimus
Publisher : VALUE ADDED | MAJALAH EKONOMI DAN BISNIS

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (210.912 KB)

Abstract

Integrated Marketing Communications (IMC) tidak bisa lagi dilihat dengan sebelah mata. Bisa menjadi potential revenue generator. Strategi ini menawarkan efisiensi dan efektivitas yang tinggi jika dilakukan secara benar. IMC, suatu proses bisnis yang menggunakan perencanaan, eksekusi, koordinasi, dan pengukuran dari semua aktivitas komunikasi yang ditujukan kepada konsumen, karyawan dan pihak-pihak terkait lainnya. IMC bukan strategi komunikasi biasa. Di dalam IMC ada unsur pengenalan terhadap perilaku konsumen sampai ke arah perubahan strukturorganisasi perusahaan. Apa yang sebaiknya dilakukan agar strategi IMC anda sukses? IMC merupakan strategi pengelolaan komunikasi perusahaan guna menyelaraskan persepsi semua significant stakeholder. Kata Kunci : IMC, LED, potential revenue generator, one-way communications, two-way communications, billboard, good corporate citizen, brand image
SUMBER DAYA MANUSIA BERBASIS KOMPTENSI SEBAGAI MOTIVASI PENINGKATAN KINERJA KARYAWAN ,-, Triyono
VALUE ADDED | MAJALAH EKONOMI DAN BISNIS Vol 5, No 2 (2009): Vallue Added - Manajemen Unimus
Publisher : VALUE ADDED | MAJALAH EKONOMI DAN BISNIS

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (179.441 KB)

Abstract

Kompetensi strategi dapat dibedakan seseorang yang perform atau tidak. Komptensi disini mengacu kepada ilmu pengetahuan (knowlage), keahlian (skill), kemampuan individu (ability) penilaian kompetensi dianggap perlu, ketika menilai kinerja individu dalam rangka berupaya mengembangkan kompetensi yang sudah dimiliki tiap individu tersebut yang pada akhirnya berdampak pada job performance setelah diadakan pelatihan yang diperlukan yang nantinya diharapkan dapat mengoptimalkan kinerja organisasi atau perusahaan itu sendiri. Pendekatan kompetensi menawarkan team work pada organisasi untuk memusatkan perhatian pada sumbernya mereka dalam upaya memaksimalkan  keefektifan strategi manajemen pengembangan (management development strategies)
FILSAFAT ILMU DAN PERKEMBANGAN ILMU AKUNTANSI ,-, Hardiwinoto
VALUE ADDED | MAJALAH EKONOMI DAN BISNIS Vol 5, No 2 (2009): Vallue Added - Manajemen Unimus
Publisher : VALUE ADDED | MAJALAH EKONOMI DAN BISNIS

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (244.418 KB)

Abstract

Filsafat ilmu awalnya digunakan dalam ilmu alam, tetapi saat ini telah dipinjam untuk menjelaskan disipiln ilmu lain. Akuntansi misalnya telah menggunakan metode scientific di dalam proyek riset. Juga ada usaha menggunakan filsafat ilmu untuk menggambarkan akuntansi. Paradigma Khun telah digunakan oleh Wells (1976) dan STTA (1977) untuk menjelaskan perkembangan akuntansi saat ini. Belkaooui (1981 dan 1985) menggunakannya untuk menggambarkan akuntansi sebagai multiparagidm science. STTA (1977) juga mengakui selain pandangan Kuhn, perspektif lain seperti Lakatos juga  digunakan.
ANALISIS INDIKATOR DINAMIS KESEIMBANGAN PENDUDUK DENGAN DAYA DUKUNG DAN DAYA TAMPUNG LINGKUNGAN DI PROVINSI JAWA TENGAH Woyanti, Nenik
VALUE ADDED | MAJALAH EKONOMI DAN BISNIS Vol 5, No 2 (2009): Vallue Added - Manajemen Unimus
Publisher : VALUE ADDED | MAJALAH EKONOMI DAN BISNIS

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (190.489 KB)

Abstract

Most of environment problems happen because of population behaviour was not environment friendly. Human quality and equalibrium environment can be known from interracting between people and environment, and factors which influence them. This study used 3 components, namely: human resources (f.e. Total Fertility Rate, Infant Mortality Rate), economy (Gross Domestic Product), and social (f.e. education). It needed secondary data and be digested with the deviasi standart measurement. And then, the data were be analysed by the descriptive analysis. The conclusion were: TFR anda IMR in Central of Java was good category because of its value were in range target. GDP in Central of Java was middle category because of even it increased but it was still under the target value, and lower than national value; the educated-people proportion was good category because of its value was in range target. The local government should press TFR and IMR in Central of Java until smaller than 2 percent through using persuative approach to reproductive couples, through increasing health and education services facilities; through expanding field of endeavour. Key Words: population, environtment, equilibrium, TFR, IMR, GDP, educated-people
PENGARUH KOMPETENSI, INDEPENDENSI, DAN PROFESIONALISME TERHADAP KEMAMPUAN AUDITOR DALAM MENDETEKSI KECURANGAN (FRAUD) Widiyastuti, Marcellina; Pamudji, Sugeng
VALUE ADDED | MAJALAH EKONOMI DAN BISNIS Vol 5, No 2 (2009): Vallue Added - Manajemen Unimus
Publisher : VALUE ADDED | MAJALAH EKONOMI DAN BISNIS

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (132.682 KB)

Abstract

This study aims to examine the influence of competency, independency, and professionalism toward auditor´s ability to detect fraud This study uses competency, independency, and professionalism because these are auditor´s minimum attitudes that must auditors have in their tasks. Using questioner to collect data to auditor who works in Badan Pemeriksa Keuangan Republik Indonesia (The Indonesia´s Supreme Audit Institution), Jakarta. This research use purposive sampling to choose the sample. From 93 questionnairs, only 68 questionnairs were back. In this study, researcher used Partial Least Square (PLS) with SmartPLS software. The result indicates that competency, independency, and professionalism have significantly and positively effict toward auditor´s ability to detect fraud. This result also indicates that there is no differently from competency, independency, and professionalism between independent auditor and governmental auditor toward auditor´s ability to detect fraud.  Future research is expected can extend survey area coverage, variables research object, and don´t spread the questionnairs in audit times. Keyword:      competency, independency, and professionalism toward auditor´s ability to detect fraud

Page 1 of 1 | Total Record : 5


Filter by Year

2009 2009


Filter By Issues
All Issue Vol 20, No 2 (2024): Value Added : Majalah Ekonomi dan Bisnis Vol 20, No 1 (2024): Value Added : Majalah Ekonomi dan Bisnis Vol 19, No 2 (2023): Value Added : Majalah Ekonomi dan Bisnis Vol 19, No 1 (2023): Value Added : Majalah Ekonomi dan Bisnis Vol 18, No 2 (2022): Value Added : Majalah Ekonomi dan Bisnis Vol 18, No 1 (2022): Value Added - Manajemen UNIMUS Vol 18, No 1 (2022): Value Added : Majalah Ekonomi dan Bisnis Vol 17, No 2 (2021): Value Added - Manajemen UNIMUS Vol 17, No 2 (2021): Value Added : Majalah Ekonomi dan Bisnis Vol 17, No 1 (2021): Value Added : Majalah Ekonomi dan Bisnis Vol 17, No 1 (2021): Value Added - Manajemen UNIMUS Vol 16, No 2 (2020): Value Added : Majalah Ekonomi dan Bisnis Vol 16, No 1 (2020): Value Added - Manajemen UNIMUS Vol 16, No 1 (2020): Value Added : Majalah Ekonomi dan Bisnis Vol 15, No 2 (2019): Value Added - Manajemen UNIMUS Vol 15, No 2 (2019): Value Added : Majalah Ekonomi dan Bisnis Vol 15, No 1 (2019): Value Added : Majalah Ekonomi dan Bisnis Vol 15, No 1 (2019): Value Added - Manajemen UNIMUS Vol 15, No 1 (2018): Value Added - Manajemen UNIMUS Vol 15, No 1 (2018): Value Added - Manajemen UNIMUS Vol 14, No 1 (2018): Value Added : Majalah Ekonomi dan Bisnis Vol 14, No 1 (2018): Value Added - Manajemen UNIMUS Vol 12, No 2 (2016): Value Added - Manajemen UNIMUS Vol 12, No 1 (2016): Value Added - Manajemen UNIMUS Vol 12, No 2 (2016): Value Added : Majalah Ekonomi dan Bisnis Vol 12, No 1 (2016): Value Added : Majalah Ekonomi dan Bisnis Vol 11, No 2 (2015): Value Added - Manajemen UNIMUS Vol 11, No 2 (2015): Value Added : Majalah Ekonomi dan Bisnis Vol 11, No 1 (2015): Value Added - Manajemen UNIMUS Vol 11, No 1 (2015): Vallue Added - Manajemen Unimus Vol 11, No 1 (2015): Value Added : Majalah Ekonomi dan Bisnis Vol 9, No 2 (2013): Value Added : Majalah Ekonomi dan Bisnis Vol 9, No 2 (2013): Vallue Added - Manajemen UNIMUS Vol 9, No 2 (2013): Vallue Added - Manajemen Unimus Vol 9, No 1 (2012): Vallue Added - Manajemen UNIMUS Vol 8, No 2 (2012): Vallue Added - Manajemen UNIMUS Vol 8, No 1 (2011): Vallue Added - Manajemen UNIMUS Vol 7, No 2 (2011): Vallue Added - Manajemen UNIMUS Vol 7, No 1 (2010): Vallue Added - Manajemen UNIMUS Vol 6, No 2 (2010): Vallue Added - Manajemen UNIMUS Vol 6, No 1 (2009): Vallue Added - Manajemen UNIMUS Vol 5, No 2 (2009): Vallue Added - Manajemen UNIMUS Vol 5, No 1 (2008): Vallue Added - Manajemen UNIMUS Vol 4, No 2 (2008): Vallue Added - Manajemen UNIMUS Vol 4, No 1 (2007): Vallue Added - Manajemen UNIMUS Vol 3, No 2 (2007): Vallue Added - Manajemen UNIMUS Vol 3, No 1 (2006): Vallue Added - Manajemen UNIMUS Vol 2, No 2 (2006): Vallue Added - Manajemen UNIMUS Vol 2, No 1 (2005): Vallue Added - Manajemen UNIMUS Vol 9, No 1 (2012): Vallue Added - Manajemen Unimus Vol 9, No 1 (2012): Value Added : Majalah Ekonomi dan Bisnis Vol 8, No 2 (2012): Vallue Added - Manajemen Unimus Vol 8, No 2 (2012): Value Added : Majalah Ekonomi dan Bisnis Vol 8, No 1 (2011): Value Added : Majalah Ekonomi dan Bisnis Vol 8, No 1 (2011): Vallue Added - Manajemen Unimus Vol 7, No 2 (2011): Value Added : Majalah Ekonomi dan Bisnis Vol 7, No 2 (2011): Vallue Added - Manajemen Unimus Vol 7, No 1 (2010): Value Added : Majalah Ekonomi dan Bisnis Vol 7, No 1 (2010): Vallue Added - Manajemen Unimus Vol 6, No 2 (2010): Value Added : Majalah Ekonomi dan Bisnis Vol 6, No 2 (2010): Vallue Added - Manajemen Unimus Vol 6, No 1 (2009): Vallue Added - Manajemen Unimus Vol 6, No 1 (2009): Value Added : Majalah Ekonomi dan Bisnis Vol 5, No 2 (2009): Vallue Added - Manajemen Unimus Vol 5, No 2 (2009): Value Added : Majalah Ekonomi dan Bisnis Vol 5, No 1 (2008): Value Added : Majalah Ekonomi dan Bisnis Vol 5, No 1 (2008): Vallue Added - Manajemen Unimus Vol 4, No 2 (2008): Value Added : Majalah Ekonomi dan Bisnis Vol 4, No 2 (2008): Vallue Added - Manajemen Unimus Vol 4, No 1 (2007): Vallue Added - Manajemen Unimus Vol 4, No 1 (2007): Value Added : Majalah Ekonomi dan Bisnis Vol 3, No 2 (2007): Vallue Added - Manajemen Unimus Vol 3, No 2 (2007): Value Added : Majalah Ekonomi dan Bisnis Vol 3, No 1 (2006): Value Added : Majalah Ekonomi dan Bisnis Vol 3, No 1 (2006): Vallue Added - Manajemen Unimus Vol 2, No 2 (2006): Vallue Added - Manajemen Unimus Vol 2, No 2 (2006): Value Added : Majalah Ekonomi dan Bisnis Vol 2, No 1 (2005): Value Added : Majalah Ekonomi dan Bisnis Vol 2, No 1 (2005): Vallue Added - Manajemen Unimus More Issue