Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan
Vol 4, No 11: NOVEMBER 2019

Kreativitas dan Proses Berpikir Kreatif Siswa Field Independent Dalam Pemecahan Masalah Matematika

Fauziyyah Alimuddin (Pendidikan Matematika Universitas Negeri Malang)
Tjang Daniel Chandra (Pendidikan Matematika Universitas Negeri Malang)
Rustanto Rahardi (Pendidikan Matematika Universitas Negeri Malang)



Article Info

Publish Date
26 Nov 2019

Abstract

Abstract: This study aimed to describe field independentstudent’creative thinking process in problem solving mathematics. The participants of this study were the eighth grade students of MTs Negeri 1 Malang. Fluency, flexibility, and originality are there are three indicators indicating creativity. Preparation, incubation, illumination, and verification are four creative thinking process by Graham Wallas. Those two will be discussed brifely ini this study from field independent students.Abstrak: Tujuan penelitian ini adalah untuk mendeskripsikan proses berpikir kreatif siswa field independent dalam pemecahan masalah matematika. Penelitian ini dilaksanakan di kelas VIIIM MTs Negeri 1 Malang. Fluency,flexibility, dan originality adalah tiga indikator yang menggambarkan kreativitas. Persiapan, inkubasi, iluminasi, dan verifikasi adalah empat tahapan proses berpikir kreatif yang dikembangkan Graham Wallas. Dua hal ini akan dibahas dalam penelitian dimana subjek penelitiannya merupakan siswa field independent.

Copyrights © 2019






Journal Info

Abbrev

jptpp

Publisher

Subject

Education

Description

Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan (Education Journal: Theory, Research, and Development) is an electronic journal focuses on a scientific article concerning education issues in general published by Graduate School of Universitas Negeri Malang since January ...