Jurnal Halaqah
Vol 2 No 4 (2020): JURNAL HALAQAH, Publishing October 2020

Evaluasi Pembelajaran Tematik Kelas Rendah MI. Miftahus Sa’adah Jakarta

Ina Magdalena (Universitas Muhammadiyah Tangerang)
Jihan Saidatul Hasinah (Universitas Muhammadiyah Tangerang)
Fildzah Dwi Oktari (Universitas Muhammadiyah Tangerang)
Laila Febriyani Suteja (Universitas Muhammadiyah Tangerang)



Article Info

Publish Date
30 Oct 2020

Abstract

This study is intended to describe (1) how the thematic learning evaluation in mi lower class of MI. Miftahus Sa'adah Miftahus Sa'adah 2) the teacher's obstacle to performing a thematic evaluation in the lower class of MI. Miftahus Sa'adah (3) the teacher's efforts to overcome the thematic evaluation in the lower class of MI. Miftahus Sa'adah. The study uses qualitative descriptive designs, the study subject being class I and III teachers. The object of this study is the way the teacher conducted the thematic evaluation of the thematic evaluation and the teacher's efforts to overcome the thematic evaluation in the lower class of MI. Miftahus Sa'adah. Data collection in this study uses observation and interview methods.

Copyrights © 2020






Journal Info

Abbrev

hal

Publisher

Subject

Education Other

Description

Jurnal Halaqah (2685-6379) merupakan publikasi resmi komunitas literasi PAMA Aksara yang bernaung di bawah RC-INSTITUT. Edisi pertama jurnal ini diterbitkan pada tahun 2019 dalam versi online terbit empat kali dalam setahun pada bulan Januari, April, Juli dan Oktober. Jurnal ini dimaksudkan sebagai ...