Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK)
Vol 5, No 11 (2016): Nopember 2016

LAYANANAN INFORMASI TENTANG KEDISIPLINAN MASUK SEKOLAH KELAS VIII MTS KHULAFAUR RASYIDIN

Syarif, Moh (Unknown)
Endang, Busri (Unknown)
., Yuline (Unknown)



Article Info

Publish Date
02 Nov 2016

Abstract

Abstrak: penelitian ini bertujuan untuk mengetahui layanan informasi oleh guru pembimbing tentang kedisiplinan masuk sekolah pada siswa kelas VIII MTs Khulafaur Rasyidin Kubu Raya. Bentuk penelitian adalah survey studi (studi survey). Adapun metode penelitian yang dugunakan dalam penelitian ini adalah deskriptif Survey Studie. Sampel penelitian ini adalah kelas VIIIA sebagai kelas eksperimen. Instrumen yang di gunakan berupa tes pilihan ganda berjumlah 50soal. Rata-rata hasil layanan informasi oleh guru pembimbing tentang kedisiplinan masuk sekolah adalah mencapai skor aktual (6458) dari skor maksimal ideal (8319). Berdsarkan hasil uji validitasdengan taraf signifikan 0,05. Nilai yang di peroleh sebesar 77,6 dengan kategori .’’baik.’’. Artinya dalam pemberian layanan informasi oleh guru pembimbing tentang kedisiplinan masuk sekolah sudah maksimal. Kata Kunci : Layanan Informasi, Kedisiplinan Masuk Sekolah. Abstract: This study aims to determine the service information by the supervising teacher of discipline in school students of class VIII MTs caliph Kubu Raya. Form of research is a survey study (Study survey). Research methods that are used in this research is descriptive Survey Studie. The sample was VIIIA class as a class experiment. The instrument is used in the form of a multiple choice test amounted 50soal. The average results of the service information by the supervising teacher of discipline in school is to achieve actual score (6458) of the maximum score ideal (8319). Berdsarkan test results validitasdengan significant level of 0.05. Values ​​were obtained by 77.6 by category. '' Good. ''. This means that in the provision of information by the supervising teacher of discipline in school is maximal.   Keywords: Information Service, Discipline Of School.

Copyrights © 2016






Journal Info

Abbrev

jpdpb

Publisher

Subject

Decision Sciences, Operations Research & Management Education Languange, Linguistic, Communication & Media Mathematics Other

Description

Journal of Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) is a peer-reviewed journal which focuses on topics related to education and science in various teaching and learning fields. JPPK invites researchers, lecturers, teachers from various levels such as elementary and secondary levels of ...