Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK)
Vol 2, No 1 (2013): Januari 2013

PENERAPAN METODE SAS UNTUK MENINGKATKAN KETERAMPILAN MEMBACA PERMULAAN SISWA KELAS I SDN 29 SUNGAI KAKAP

Angelina, Lidya (Unknown)
., Suryani (Unknown)
., Kaswari (Unknown)



Article Info

Publish Date
31 Jan 2013

Abstract

Sas application method to improve reading skills beginning grade I SDN 29 river snapper. This study aimed to gain insight on improving reading skills beginning of class I SDN 29 river snapper. Research method used is descriptive method to from action research (PTK). Result obtained are student learning outcomes in cycle I reached 62,50 % with both categories, while in cycle II reached 77,36 % with very good category, thus student learning outcomes in cycle I to II cycle increased 14,93 %. Conclusions based on the research and discussion about the application of methods to improve reading skills sas beginning grade I SDN 29 river snapper generally can otherwise be able to improve student lerning outcomes. Key word: application, read the beginning, sas method Abstrak: Penerapan Metode Sas untuk Meningkatkan Keterampilan Membaca Permulaan Siswa Kelas I SDN 29 Sungai Kakap. Penelitian ini bertujuan untuk mendapatkan informasi tentang peningkatan keterampilan membaca permulaan kelas I SDN 29 Sungai Kakap. Metode Penelitian yang digunakan adalah metode deskriptif, dengan bentuk Penelitian Tindakan Kelas (PTK). Hasil penelitian yang diperoleh adalah hasil belajar siswa pada siklus I mencapai 62,50% dengan kategori baik, sedangkan pada siklus II mencapai 77,36% dengan kategori sangat baik, dengan demikian hasil belajar siswa pada siklus I ke siklus II mengalami peningkatan 14,93%. Kesimpulan berdasarkan hasil penelitian dan pembahasan tentang penerapan metode sas untuk meningkatkan keterampilan membaca permulaan siswa kelas I SDN 29 Sungai Kakap secara umum dapat dinyatakan mampu meningkatkan hasil belajar siswa. Kata Kunci: penerapan, membaca permulaan, metode SAS

Copyrights © 2013






Journal Info

Abbrev

jpdpb

Publisher

Subject

Decision Sciences, Operations Research & Management Education Languange, Linguistic, Communication & Media Mathematics Other

Description

Journal of Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) is a peer-reviewed journal which focuses on topics related to education and science in various teaching and learning fields. JPPK invites researchers, lecturers, teachers from various levels such as elementary and secondary levels of ...