Coopetition : Jurnal Ilmiah Manajemen
Vol. 13 No. 2 (2022): Coopetition : Jurnal Ilmiah Manajemen

Analisis Strategi Pemasaran pada Kerta Cafe dalam Upaya Memulihkan Ekonomi Pasca Pandemi Covid-19

Muhammad Haris Fadhillah (Universitas Koperasi Indonesia)
Shofwan Azhar Solihin (Universitas Koperasi Indonesia)
Defitri Nugrahyani (Fakultas Ekonomi dan Bisnis, Universitas Koperasi Indonesia)



Article Info

Publish Date
06 Jul 2022

Abstract

The purpose of this research is to analyze marketing strategy for competitive advantage. The method used in this research is SWOT analysis to examine alternatives of strategies to be applied. The results of SWOT analysis in Kerta Cafe is aggressive strategy, the right alternative strategy is SO strategy that allows Kerta Cafe to use all of its strengths maximally to make the most of opportunities.

Copyrights © 2022






Journal Info

Abbrev

coopetition

Publisher

Subject

Economics, Econometrics & Finance Education Social Sciences Other

Description

Coopetition : Jurnal Ilmiah Manajemen (E-ISSN : 2615-4978, P-ISSN : 2086-4620) adalah jurnal ilmiah bidang manajemen yang diterbitkan oleh Program Studi Magister Manajemen, Institut Manajemen Koperasi Indonesia, yang semula dua kali dalam setahun, menjadi tiga kali dalam setahun yaitu bulan Maret, ...