Edcomtech Jurnal Kajian Teknologi Pendidikan
Vol 8, No 1 (2023)

Pengaruh Desain Media PowerPoint Interaktif terhadap Minat Belajar Mahasiswa

Rosyiddin, Anggun Apriliani Zahra (Unknown)
Fiqih, Amir (Unknown)
Hadiapurwa, Angga (Unknown)
Nugraha, Hafsah (Unknown)
Komara, Diemas Arya (Unknown)



Article Info

Publish Date
26 Apr 2023

Abstract

AbstrakPenelitian ini dilakukan untuk mengetahui pengaruh desain media PowerPoint interaktif terhadap minat belajar mahasiswa serta bagaimana pengaruh desain media PowerPoint interaktif terhadap minat belajar mahasiswa. Tujuan penelitian ini didasarkan pada frekuensi seringnya penggunaan media PowerPoint dalam proses pembelajaran. Berdasarkan hipotesis penulis, terdapat pengaruh media PowerPoint interaktif terhadap minat belajar mahasiswa. Pengaruh ini bersifat positif, artinya media PowerPoint interaktif dapat meningkatkan minat belajar mahasiswa. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode kuantitatif dengan teknik pengumpulan data menggunakan kuesioner online yang disebarluaskan kepada sasaran yang telah ditentukan. Adapun sasaran dalam penelitian ini adalah mahasiswa aktif dari berbagai perguruan tinggi di Indonesia. Terdapat sebanyak 40 responden dalam penelitian ini. Hasil dari penelitian ini adalah dapat diketahui bahwa perbedaan desain media dalam PowerPoint interaktif dapat meningkatkan minat belajar mahasiswa. Abstract This research was conducted to determine the influence of design in interactive Powerpoint media on student learning interest and how the influence of interactive Powerpoint media on student learning interest. The purpose of this study is based on the frequency of use of Powerpoint media in the learning process. Based on the author's hypothesis, there is an influence of interactive Powerpoint media on students' interest in learning. This influence is positive, meaning that interactive Powerpoint media can increase student interest in learning. The method used in this research is a quantitative method with data collection techniques using online questionnaires that are distributed to predetermined targets. The target of this research is active students from various universities in Indonesia.  There are a total of 40 respondents in this research. The results of this research indicate that the difference in design of interactive PowerPoint media can increase students' learning interest. 

Copyrights © 2023






Journal Info

Abbrev

EDCOMTECH

Publisher

Subject

Arts Humanities Education Social Sciences

Description

Edcomtech is a journal in the field of educational technology which contains conceptual studies and empirical findings in scientific disciplines of educational technology theories and practices. The covered topics are involved the foundation and philosophy of educational technology, design and ...