Magenta
Vol. 5 No. 02 (2021): Magenta : Jurnal Ilmiah Komunikasi dan Media

Perancangan Identitas Visual Another Creative Studio

Suyanto, Budi (Unknown)
Daniel Kurniawan, Antonius (Unknown)



Article Info

Publish Date
30 Jul 2021

Abstract

Another Creative Studio as a creative studio based on Visual Communication Design which has a vision to consistently be a new color in the Indonesian creative industry by becoming a leading creative agency company accompanied by the best service and quality. In order to compete with competitors and have an image as a leading agency in the eyes of the public, it is necessary for the community to design a visual identity as a broad visual form. The method used in this study uses a qualitative method. Data collection techniques through interviews, observation, documentation, and literature study. In this design, the resulting Graphic Standard Manual (GSM) as a reference for the company’s visual identity, as well as supporting media such as posters, stationery equipment, tote bags, masks, lanyards, and name tags. Abstrak Another Creative Studio sebagai studio kreatif berbasis Desain Komunikasi Visual yang memiliki visi yaitu secara konsisten selalu menjadi warna baru di dalam industri kreatif Indonesia dengan menjadi perusahaan kreatif agensi terkemuka yang disertai dengan pelayanan serta kualitas jasa terbaik. Agar dapat bersaing dengan pesaing dan memiliki image sebagai agensi terkemuka dimata masyarakat maka diperlukan adanya perancangan identitas visual sebagai bentuk visual masyarakat luas. Metode yang digunakan pada penelitian ini menggunakan metode kualitatif. Teknik pengumpulan data melalui wawancara, observasi, dokumentasi, dan studi pustaka. Pada perancangan ini yang dihasilkan berupa Graphic Standar Manual (GSM) sebagai acuan identitas visual perusahaan, serta media pendukung seperti poster, peralatan ATK, tote bag, masker, lanyard, dan name tag.

Copyrights © 2021






Journal Info

Abbrev

magenta

Publisher

Subject

Arts Education Other

Description

MAGENTA bertujuan untuk menyebarluaskan hasil penelitian, pengkajian, dan pengembangan bidang komunikasi visual dan teknologi grafika, khususnya bidang Web Design, Illustrator, Graphic House Entrepreneur, 3D Artist, Motion Graphic, Video Maker, Film Production, serta bidang Printing Design, ...