The objective of this community service activity is to equip the students of Flobamorata NTT School of Athletic Talent with life skills through goal setting training using the SMART method. This training is expected to provide new knowledge for students to plan their futures so that they can be more focused in performing their roles, both as students and athletes. The target audience for this community service is all tenth-grade students of SKO Flobamorata NTT, totaling 79 students. The community service activities were delivered using psychoeducation, games, practice, and discussion methods, where students were able to understand goal setting and were ultimately expected to set their respective goals while being SKO students. The results of the community service implementation can be described in the following indicators: (1) Participants were able to follow the session effectively from the beginning to the end of the goal setting training, (2) Participants understood what goal setting is and were able to construct their individual plans using the SMART method, (3) Participants increasingly demonstrated positive emotions and felt proud to be SKO students, (4) Based on pretest and posttest results, participants gave positive feedback by showing feelings of optimism and motivation to fulfill their responsibilities as students and athletes. Furthermore, they had better knowledge and understanding of goal setting through the SMART method. Abstrak: Tujuan dari kegiatan pengabdian masyarakat ini sebagai bekal bagi para siswa Sekolah Keberbakatan Olah Raga, Flobamorata NTT untuk meningkatkan keterampilan hidup melalui pelatihan goal setting melalui metode SMART. Pelatihan ini diharapkan dapat menjadi pengetahuan baru bagi para siswa untuk membuat rencana masa depannya sehingga mereka dapat lebih fokus dalam menjalankan perannya baik sebagai siswa maupun sebagai atlet. Sasaran Pengabdian Kepada Masyarakat ini adalah seluruh siswa kelas X (sepuluh) SKO Flobamorata NTT yang berjumlah 79 orang siswa Kegiatan pengabdian kepada masyarakat diberikan dengan metode psikoedukasi, games, praktek dan diskusi, dimana siswa mampu memahami mengenai goal setting dan pada akhirnya diharapkan mampu untuk membuat goal/tujuannya masing-masing selama menjadi siswa SKO. Hasil dari pelaksanaan pengabdian kepada masyarakat dapat diuraikan dalam indikator sebagai berikut: (1) Peserta dapat mengikuti dengan kondusif dari awal acara hingga akhir pelatihan goal setting, (2) Peserta mampu memahami apa itu Goal setting dan mampu menyusun sendiri rencana tujuannya masing-masing menggunakan metode SMART (3) Peserta semakin mampu menunjukkan emosi yang positif dan merasa senang menjadi siswa SKO, (4) Dari hasil pretest dan posttest peserta memberikan respon yang positif dengan menunjukan perasaan optimis dan termotivasi untuk menjalankan tanggung jawab sebagai siswa dan atlet, selain itu juga mereka memiliki pengethuan dan pemahaman yang lebih baik mengenai goal setting melalui metode SMART.
Copyrights © 2023