The background of this research is that teachers often deliver material in the usual way and if they can take advantage of technology and AI while the world has developed, one of which is the development of technology and AI in educational institutions. So educational institutions must follow the development of technology and AI in the teaching and learning process so that the quality of education is good for students, teachers and educational institutions. This is a challenge for educational institutions to change for the better so that utilising technology and AI in the teaching and learning process is a challenge that must be applied in educational institutions. The method in this research is qualitative research, namely: observation, interviews, field observations and obtaining research data in previous research journals that are in accordance with the title that the researcher raises. The results of the research are: teachers or educational institutions have felt and utilised the development of technology and AI in carrying out the learning and teaching process. By utilising AI, there are many conveniences and advantages obtained, one of which makes it easier for teachers and improves the quality of education. So with the development of technology and AI, it is very helpful for education personnel in the learning and teaching process so that the quality of education increases effectively and efficiently. Abstrak Latar belakang penelitian ini yaitu masih sering sekali guru menyampaikan materi dengan cara seperti biasanya dan bila bisa memanfaatkan teknologi dan AI sedangkan dunia sudah berkembang salah satunya yaitu perkembangan teknologi dan AI di lembaga pendidikan. Jadi lembaga pendidikan harus mengikuti perkembangan teknologi dan AI di dalam proses belajar mengajar agar mutu pendidikan baik itu siswa, guru mapun lembaga pendidikan tersebut. Ini tantangan lembaga pendidikan agar berubah ke lebih baik lagi agar memanfaatkan teknologi dan AI di dalam proses belajar mengajar ini adalah sebuah tantangan yang harus diterapkan dilembag pendidikan. Metode pada penelitian ini adalah penelitian kualitatif yaitu : observasi, wawancara, pengamatan dilapangan dan mendapatkan data-data penelitian dijurnal penelitian sebelumnya yang sesuai dengan judul yang peneliti angkat. Hasil dari penelitian yaitu: para pagu atau lembaga pendidik sudah merasakan dan memanfaatkan perkembangan teknologi dan AI dalam melaksanakaan proses belajar dan mengajar. Dengan manfaatkan AI banyak kemudahan dan keuntungna yang didapatkan salah-satunya mempermudah guru dan meningkatkan mutu pendidikan. Jadi dengan adanya pekembangan teknologi dan Ai ini sangatlah mebantu para tenaga pendidikan dalam proses belajar dan mengajar sehingga mutu pendidikan bertamabh meningkat secara efektif dan efesien.
                        
                        
                        
                        
                            
                                Copyrights © 2023