This service activity aims to help educators in simple communication with students with hearing impairments. The method of implementation in this service is by training and mentoring Sign Language for PAUD educators. Sign Language training and mentoring do not and only practice Sign Language, but also practice correct articulation. Community service shows that students experience an increased understanding of letter sound production from 5 educators to 26 educators, and introduces letters without correct articulation even students do not know the sound of letters in production. PAUD educators only know 3-4 words increase to more than 10 words. AbstrakKegiatan pengabdian ini bertujuan untuk membantu pendidik dalam berkomunikasi sederhana dengan peserta didik penyandang tuna rungu wicara. Metode pelaksanaan pada pengabdian ini adalah dengan pelatihan dan pendampingan Bahasa Isyarat bagi pendidik PAUD. Pelatihan dan pendampingan Bahasa Isyarat tidak serta mesrta hanya melatih Bahasa Isyarat saja, akan tetepi juga melatih artikulasi yang benar. Pengabdian pada masyarakat ini menunjukkan bahwa peserta didik mengalami peningkatan pemahaman produksi bunyi huruf dari 5 pendidik hingga 26 pendidik, serta mengenalkan huruf tanpa artikulasi yang benar bahkan peserta didik tidak mengetahui bunyi huruf di produksi. Pendidik PAUD hanya mengetahui 3-4 kata meningkat menjadi lebih dari 10 kata.
Copyrights © 2022