This tudy aims to eplore the strategies of school principals in building strong interpersonal relationships between teachers and parents to shape children’s character. Through a qualitive approach involving in-depth interviews, observations, and document analysis, it was found that effective school principals integrate open communication, collaboration, and parental involvement in school activities. The result indicate that these strategies positively influence student character formation, enhance parental involvement, and strengthen interpersonal relationships in the school environment. In conclusion, it discusses the strategies implemented by school principals to strengthen the relationship between teachers and parents, as well as their positive impact on children's education in shaping student character. Abstrak Studi ini bertujuan untuk mengeksplorasi strategi kepemimpinan kepala sekolah dalam membangun hubungan interpersonal yang kuat antara guru dan orang tua guna membentuk karakter anak. Melalui pendekatan kualitatif dengan wawancara mendalam, observasi, dan analisis dokumen, ditemukan bahwa kepala sekolah yang efektif memadukan komunikasi terbuka, kolaborasi, dan keterlibatan orang tua dalam kegiatan sekolah. Hasilnya menunjukkan bahwa strategi ini secara positif memengaruhi pembentukan karakter siswa, meningkatkan keterlibatan orang tua, dan memperkuat hubungan interpersonal di lingkungan sekolah. kesimpulannya Ini membahas strategi yang diterapkan oleh kepala sekolah untuk memperkuat hubungan antara guru dan orang tua, serta dampak positifnya terhadap pendidikan anak dalam pembentukan karakter siswa.
Copyrights © 2025