Edcomtech Jurnal Kajian Teknologi Pendidikan
Vol 1, No 1 (2016)

Pengembangan Model Pengelolaan Kuliah Bersama Rumpun Mata Kuliah Sama Pada Karakteristik Lembaga Penyelenggara Berbeda

Yerry Soepriyanto (Jurusan Teknologi Pendidikan, Fakultas Ilmu Pendidikan, Universitas Negeri Malang)
Henry Praherdhiono (Jurusan Teknologi Pendidikan, Fakultas Ilmu Pendidikan, Universitas Negeri Malang)
Eka Pramono Adi (Jurusan Teknologi Pendidikan, Fakultas Ilmu Pendidikan, Universitas Negeri Malang)



Article Info

Publish Date
08 Nov 2017

Abstract

Abstrak: Penelitian ini dilakukan untuk mengembangkan model pengelolaan kuliah bersama antara dua perguruan tinggi dengan karakteristik yang berbeda tetapi memiliki rumpun mata kuliah yang sama. Metodologi yang digunakan adalah model pengembangan desain pembelajaran berbasis web, Hasil pengembangan adalah produk berupa pembelajaran blended berbasis web dengan platform open source, panduan standar operasional prosedur bagi administrator server, mahasiswa pada saat mengikuti perkuliahan dan dosen sebagai pembina mata kuliah. Abstract: This research was conducted to develop a co-management model between two universities with different characteristics but having the same subject family. The methodology used is a web-based learning design development model. The result of the development is a product in the form of web-based blended learning with an open source platform, standard operating procedures guidelines for server administrators, students during lectures and lecturers as course supervisors. 

Copyrights © 2016






Journal Info

Abbrev

EDCOMTECH

Publisher

Subject

Arts Humanities Education Social Sciences

Description

Edcomtech is a journal in the field of educational technology which contains conceptual studies and empirical findings in scientific disciplines of educational technology theories and practices. The covered topics are involved the foundation and philosophy of educational technology, design and ...