PAUDIA: JURNAL PENELITIAN DALAM BIDANG PENDIDIKAN ANAK USIA DINI
Vol 6, No 2 (2017)

ANALISIS PERKEMBANGAN BAHASA INGGRIS ANAK USIA DINI PADA ASPEK SEMANTIK DI SEMARANG MULTINATIONAL SCHOOL

Mila Karmila (Unknown)
Ratna Wahyu Pusari (Unknown)
Anita Chandra Dewi S. (Unknown)



Article Info

Publish Date
31 Jan 2018

Abstract

ABSTRACTThis research is aimed to analyze english language development in early children especially on semantic aspect in Semarang Multinational School.This research uses qualitative method. The subject of this research is 5-6 old years students in Semarang Multinational School, 2016. The research shows that 1). Words definition of the students is found, 2). The figurative language of the students is not yet found, 3). Humour on the students is not yet found, 4). Semantic knowledge in retelling a story is found.The conclusions of this research are the ability of english language on early children especially in semantic aspects in Semarang Multinational School shows in uttering words, the amount of vocabularies, articlution, and fluently in communicate.Keywords: semantic aspects, english, earlychildhood   ABSTRAKPenelitian ini bertujuan untuk menganalisis perkembangan bahasa  inggris  anak usia dini pada aspek semantik  di Semarang Multinational SchoolPenelitian ini menggunakan pendekatan kualitatif naturalistik , dimana  subyek penelitiannya adalah anak-anak usia 5-6 tahun. Tempat penelitiannya adalah Semarang Multinational School pada tahun 2016. Hasil Penelitiannya menunjukkan bahwa (1) Definisi kata pada anak sudah ditemukan, (2) Bahasa figuratif pada anak belum ditemukan, (3) Humor pada anak tidak ditemukan, (4) Pengetahuan semantik dalam menceritakan kembali cerita pada anak sudah terlihat.Kesimpulannya adalah bahwa kemampuan bahasa inggris anak usia dini pada aspek semantik di Semarang Multinational School tergambar dalam kemampuan melafalkan kosakata, jumlah kosakata yang dikuasai, artikulasinya, dan  kelancaran dalam berkomunikasi. Kata Kunci : Perkembangan Semantik, Bahasa Inggris, anak usia dini

Copyrights © 2017






Journal Info

Abbrev

paudia

Publisher

Subject

Education Social Sciences Other

Description

PAUDIA is scientific journal about early childhood education; it hereby states that the publication of the articles is true research outcomes and it is scientifically. PAUDIA is a scientific journal about early childhood education. It belongs to PG PAUD Program of Science Education Faculty in ...