Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan
Vol 3, No 8: AGUSTUS 2018

Bahan Ajar Menulis Teks Fabel Bermuatan Nilai Kehidupan

Heny Gastiana Dewi (Pendidikan Bahasa Indonesia Pascasarjana Universitas Negeri Malang)
Heri Suwignyo (Pendidikan Bahasa Indonesia Universitas Negeri Malang)
Maryaeni Maryaeni (Pendidikan Bahasa Indonesia Universitas Negeri Malang)



Article Info

Publish Date
01 Aug 2018

Abstract

Abstract: This research aims to produce writing fable text teaching materials contains living values on seventh grade which developed by referring to the elements of contect, systematics, language, and display design. The model used is the development of 4D. The results are (1) based on the feasibility test of this resource is feasible and ready to be implemented and (2) there is significant influence in learning writing fable text.Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk menghasilkan produk berupa bahan ajar menulis teks fabel bermuatan nilai kehidupan pada kelas VII yang dikembangkan dengan berpedoman pada unsur isi, sistematika, kebahasaan, dan desain tampilan. Model yang digunakan adalah model pengembangan 4D. Hasil yang didapatkan adalah (1) berdasarkan uji kelayakan bahan ajar ini layak dan siap untuk diimplementasikan serta (2) terdapat pengaruh yang signifikan dalam pembelajaran menulis teks fabel.

Copyrights © 2018






Journal Info

Abbrev

jptpp

Publisher

Subject

Education

Description

Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan (Education Journal: Theory, Research, and Development) is an electronic journal focuses on a scientific article concerning education issues in general published by Graduate School of Universitas Negeri Malang since January ...