Jurnal Karinov
Vol 4, No 1 (2021): Januari

Peningkatan Inovasi Pembelajaran Melalui Pengembangan Konten Pembelajaran Daring

Bagus Shandy Narmaditya ((Scopus ID: 57194286237) Faculty of Economics, Universitas Negeri Malang)
Rizza Megasari (Faculty of Economics, Universitas Negeri Malang)
Wahjoedi Wahjoedi (Faculty of Economics, Universitas Negeri Malang)
Prih Hardinto (Faculty of Economics, Universitas Negeri Malang)



Article Info

Publish Date
07 Dec 2020

Abstract

Pandemi Covid-19 membawa pada sebuah tantangan global dan berdampak pada sektor Pendidikan. Kebijakan physical dan social distancing membuat aktivitas pembelajaran harus dilakukan secara daring dengan memanfaatkan teknologi dan media pembelajaran. Faktanya, masih banyak pendidik dan fasilitas sekolah yang tidak siap dalam menghadapi perubahan ini. Kegiatan ini bertujuan untuk memberikan pendampingan kepada guru sebagai aspek penting dalam penyelenggaraan pendidikan dituntut untuk memahami dan memilih metode dan model pembelajaran daring yang tepat. Kegiatan ini dilakukan dengan melakukan diskusi grup dan pelatihan dengan memperhatikan protocol Covid-19. Hasil pelaksanaan kegiatan ini telah membantu guru dalam mengembangkan pembelajaran yang inovatif dan praktek pembuatan konten pembelajaran. Antusiasme guru guru sangat tinggi dalam kegiatan ini untuk membuat konten pembelajaran yang berkualitas bagi siswa. Kata Kunci: inovasi pembelajaran, pembelajaran daring, media pembelajaran. AbstractCovid-19 pandemic has been a global challenge and it has impacted to educational sector. Since the implementation of physical and social distancing, it drives to movement from conventional model to online learning activities by adapting technology. In fact, many educators and school facilities are not ready with this remarkable condition. This project aims at assisting educators in using online learning activities and providing innovative learnings to obtain same benefits like normal situation. This activity is carried out by conducting group discussions and training with due regard to the Covid-19 protocol. The results of the implementation of this activity have helped teachers in developing innovative learning and learning content creation practices. The teacher's enthusiasm is very high in this activity to create quality learning content for students. Keywords: Learning innovation, online learning, learning medium, students accomplishment.

Copyrights © 2020






Journal Info

Abbrev

jki

Publisher

Subject

Humanities Civil Engineering, Building, Construction & Architecture Economics, Econometrics & Finance Education Social Sciences

Description

Jurnal Karinov concerns on the scientific enhancements in the context of community services. This journal also involves community and partnership relationship dealing with the existing phenomena. In more detail, the focus of this journal includes, but not limited to (1) Social Humanities, (2) ...