The motivation underlying this research is to look at educational programs based on character training for implementers in schools. The method used is qualitative. Interviews, documentation, observation, and literature reviews are data collection methods. Miles and Huberman's theory is used for qualitative descriptive data analysis which includes data collection, data reduction, data presentation, and drawing conclusions. The findings show that comprehensive curriculum management that pays attention to student character development and prioritizes achievement can have an impact on students' emotional, cognitive and psychomotor development. New methods of carrying out educational activities can be carried out with practice-based curriculum management and character education habits. ABSTRAKMotivasi yang mendasari penelitian ini adalah untuk melihat program pendidikan berbasis pelatihan karakter para pelaksana di sekolah. Metode yang digunakan adalah kualitatif. Wawancara, dokumentasi, observasi, dan tinjauan literatur merupakan metode pengumpulan data. Teori Miles dan Huberman digunakan untuk analisis data deskriptif kualitatif yang meliputi pengumpulan data, reduksi data, penyajian data, dan penarikan kesimpulan. Temuannya menunjukkan bahwa pengelolaan kurikulum secara komprehensif yang memperhatikan perkembangan karakter siswa dan mengedepankan prestasi dapat berdampak pada perkembangan emosional, kognitif, dan psikomotorik siswa. Metode baru dalam melaksanakan kegiatan pendidikan dapat dilakukan dengan manajemen kurikulum yang berbasis praktik dan pembiasaan pendidikan karakter.
Copyrights © 2024