cover
Contact Name
Muryan Awaludin
Contact Email
simi@unsurya.ac.id
Phone
-
Journal Mail Official
simi@unsurya.ac.id
Editorial Address
-
Location
Kota adm. jakarta timur,
Dki jakarta
INDONESIA
JSI (Jurnal sistem Informasi) Universitas Suryadarma
ISSN : 23559675     EISSN : 25413228     DOI : 10.35968
Core Subject : Science,
Topik dari jurnal sistem informasi ini adalah semua yang berkaitan dengan bidang ilmu sistem informasi.
Articles 13 Documents
Search results for , issue "Vol 4, No 1 (2017): JSI (Jurnal sistem Informasi) Universitas Suryadarma" : 13 Documents clear
REDESIGN (MENDESAIN KEMBALI) ORGANISASI MELALUI SISTEM INFORMASI Hari Mantik
JSI (Jurnal sistem Informasi) Universitas Suryadarma Vol 4, No 1 (2017): JSI (Jurnal sistem Informasi) Universitas Suryadarma
Publisher : Universitas Dirgantara Marsekal Suryadarma

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.35968/jsi.v4i1.78

Abstract

Apakah dengan membangun sistem baru akan mengubah jalannya perusahaan? Beberapa resiko paling utama dalam pengembangan sistem adalah “sulitnya mendeskripsikan kebutuhan informasi”; “sulitnya melakukan analisis dan penjembatanan antara fungsi manajemen dengan fungsi teknologi”; “faktor biaya”; dan “kesulitan dalam melakukan perubahan organisasi pasca implementasi”. Oleh karena itu, perencanaan yang matang dan memahami lingkungan organisasi secara makro dan mikro menjadi peranan penting dalam melakukan pendesainan ulang organisasi melalui sistem informasi.
PERANCANGAN SISTEM INFORMASI PEMESANAN TIKET DAN POSISI KURSI PENUMPANG PESAWAT BERBASIS WEB MENGGUNAKAN FRAMEWORK CODE IGNITER Hari Purwanto
JSI (Jurnal sistem Informasi) Universitas Suryadarma Vol 4, No 1 (2017): JSI (Jurnal sistem Informasi) Universitas Suryadarma
Publisher : Universitas Dirgantara Marsekal Suryadarma

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.35968/jsi.v4i1.74

Abstract

Persaingan dalam dunia bisnis semakin hari semakin kompetitif, hal ini menuntut setiap perusahaan untuk selalu beradaptasi terhadap perubahan lingkungan, khususnya dalam pelayanan jasa transportasi udara. Banyak perusahaan-perusahaan baru di era perkembangan teknologi informasi menjadi start-up sebagai model baru bisnis. Kemunculan perusahaanperusahaan online berbasis start-up banyak merubah cara pandang pelanggan dalam menentukan pilihan. Begitu pula, dalam bidang pemesanan tiket pesawat, saat ini perusahaan berbasis online banyak menawarkan fitur pelayanan dimana para pelanggan dapat langsung melakukan booking tiket setiap saat dan kapan pun dengan pilihan berbagai macam maskapai penerbangan. Penulisan ilmiah ini, menawarkan sesuatu yang berbeda, dimana calon pelanggan tidak hanya dapat memilih jadwal penerbangan yang diinginkan, namun posisi kursi dapat dipilih pada saat itu juga selayaknya di bioskop. Perancangan sistem aplikasi ini menggunakan PHP, MySQL dan frame work code igniter dengan maksud pengembangan aplikasi lebih cepat dan compatible dengan banyak server hosting yang tersedia. Dengan adanya fitur tersebut diharapkan dapat memacu munculnya inovasi-inovasi lainya untuk melengkapi aplikasi yang sudah ada, sehingga dapat lebih lengkap dan memuaskan pelanggan.
PERANCANGAN MESIN PENGISI BOTOL 330ml OTOMATIS MENGGUNAKAN MIKROKONTROLER ATMega 328 Gusrizal Gusrizal; Yohannes Dewanto; Bekti Yulianti
JSI (Jurnal sistem Informasi) Universitas Suryadarma Vol 4, No 1 (2017): JSI (Jurnal sistem Informasi) Universitas Suryadarma
Publisher : Universitas Dirgantara Marsekal Suryadarma

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.35968/jsi.v4i1.79

Abstract

Di mulai dari rancangan yang sebelumnya, yaitu peracangannya menggunakan PLC sebagai pengendalinya. Dimana masih banyak mengalami kekurangandan pin dari PLC masih banyak yang tidak terpakai serta dalam pemograman mendapatkan kesulitan di karena kesulitan untuk mencari kabel koneks ipenghubung ke komputer yang sudah jarang di gunakan di dunia industry, pemograman juga membutuhkan tenaga professional, sedangkan untuk pemograman pada mikrokontoler simple dan sudah banyak berkembang di situs social internet. Dalam rancang ulang ini dibuat mesin pengisi botol otomatis mengunakan mikrokontroler sebagai pengendali yang diaplikasikan pada industry rumah tangga yang bertujuan untuk membantu industry kecil lebih berkembang dan dapat bersaing didunia industri. Proses pengisian dan penutupan botol dilakukan secara otomatis dan efisien agar mendapatkan hasil produksi yang optimal. Dengan jumlah modal yang relative murah dan mudah cara pemogramannya lebih sederhana. Perancangan ulang mesin pengisi botol otomatis ini dapat dilakukan dengan cara merubah pengendalinya dari PLC kemikrokontroler, Pada system ini kita dapat mengontrol volume air berdasarkan timer yang telah di-set.botol yang di isi dapat kita batasi dalam jumlah tertentu.
PROTOTIPE SISTEM INFORMASI SUMBER DAYA INVESTASI : STUDI KASUS BALAI SUMBER DAYA INVESTASI PUSAT PEMBINAAN SUMBER DAYA INVESTASI BADAN PEMBINAAN KONSTRUKSI KEMENTERIAN PEKERJAAN UMUM Hepi Nuryadi; Moedjiono Moedjiono; Samidi Samidi
JSI (Jurnal sistem Informasi) Universitas Suryadarma Vol 4, No 1 (2017): JSI (Jurnal sistem Informasi) Universitas Suryadarma
Publisher : Universitas Dirgantara Marsekal Suryadarma

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.35968/jsi.v4i1.70

Abstract

Development investment resources information systems can mean developing a new system to replace the old system or improve the existing system in a company, institutions or government agencies, including Balai Sumber Daya Investasi (Balai SDI) is supervised by Pusat Pembinaan Sumber Daya Investasi, which is one Eselon II in Badan Pembinaan Konstruksi Ministry of Public Works which has the duty to formulate policies based resource infrastructure investment policies that have been established. ). Since its establishment until now Balai SDI hasn’t had a system of integrated applications that manage the construction market data, materials and construction equipment throughout Indonesia. The scope of the Investment Resource Information System developed include: construction market data, market potential data construction, material data, the data of AMP (Asphalt Mixing Plant), Quarry data, cement Statistics data, the data of Pt Pertamina petroleum asphalt, and construction equipment. This research is type of Applied Research (Applied Research). Information systems development method using Prototype model. Methods of data collection by observation, sampling data, literature, and interviews with a selected sample using purposive sampling method. The method used in analyzing and designing a system is a method of Object Oriented Analysis and Design (Object Oriented Analysis and Design) using Unified Modeling Language (UML). System testing techniques with black-box testing approach. Validation testing using the Focus Group Discussion. The quality of the resulting software was tested by four models of software quality characteristics of ISO 9126, namely: functionality, reliability, usability, and efficiency using the questionnaire method. The results are in the form of websites Sistem Informasi Sumber daya Investasi that have a very good level of quality and function can provide construction market information in order to increase competitiveness and investment in the construction sector in Indonesia
APLIKASI ANIMASI INTERAKTIF GAME EDUKASI MATEMATIKA DENGAN MENGGUNAKAN MACROMEDIA FLASH PROFESIONAL 8 Dian Gustina; Achmad Sumbaryadi; Andika Yuriansyah
JSI (Jurnal sistem Informasi) Universitas Suryadarma Vol 4, No 1 (2017): JSI (Jurnal sistem Informasi) Universitas Suryadarma
Publisher : Universitas Dirgantara Marsekal Suryadarma

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.35968/jsi.v4i1.75

Abstract

Di zaman abad ke-21 ini game seolah telah menjadi suatu trendcenter atau primadona di kalangan beberapa orang yang menggemarinya. Dibidang pendidikan banyak dibuat game edukasi dengan menggunakan salah satu software untuk membuat sebuah animasi itu adalah Macromedia Flash. Macromedia Flash adalah merupakan program grafis multimedia dan animasi yang keberadaanya ditujukan bagi pencinta desain dan animasi untuk berkreasi membuat aplikasi-aplikasi unik, animasi-animasi interaktif pada halaman web, film animasi kartun, dan presentasi bisnis maupun kegiatan belajar. Membuat suatu aplikasi game dengan menggunakan program Macromedia Flash 8.0 dapat dikatakan tidak terlalu sulit, asalkan kita dapat mengerjakan dengan tingkat ketekunan yang tinggi dan bersungguh-sungguh mengerjakannya. Dengan memasukkan efek suara yang mempunyai format mp3 dan juga wav yang berbeda antara menu yang satu dengan menu yang lainnya maka pembuatan game akan sangat menarik. Pada proses pembuatan game harus banyak menggunakan teknik tweening agar animasi yang kita buat lebih interaktif. Dalam area permainan ini penulis menyertakan beberapa soal matematika, dimana terdapat penjumlahan, pengurangan, perkalian dan pembagian.
ANALISISSISTEMINFORMASIAKUNTANSI PENGENDALIAN BAHAN BAKU DALAM MENINGKATKAN EFEKTIFITAS DAN EFISIENSI PADA PT XYZ Safri Safri
JSI (Jurnal sistem Informasi) Universitas Suryadarma Vol 4, No 1 (2017): JSI (Jurnal sistem Informasi) Universitas Suryadarma
Publisher : Universitas Dirgantara Marsekal Suryadarma

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.35968/jsi.v4i1.80

Abstract

The company goal is to maximize the value of the company and its normative can be realized by maximizing profit, which profitability is sales minus the cost of goods and reduced again with loads running, On the most important element of a business unit is supply, so the control of the company is a fixed price that must be achieved and ways to achieve it can be done effectively and efficiently. Analysis Information System of Accounting at the operational running needs to be done in order to achieve effective and efficient, PT XYZ as a manufacturing company is already implementing a system of accounting information on the application of inventory control, but the process is running, there are still obstacles that occur so that the effectiveness and efficiency there are still gaps for reconsideration. Still there is input data manually and documenting data that could lead to data loss. Review the information system running is expected to make the company more effective and more efficient in the future.
PENERAPAN ALGORITMA RC4 PADA OPERASI XOR UNTUK KEAMANAN PESAN PADA SMARTPHONE BERBASIS WEB Muryan Awaludin
JSI (Jurnal sistem Informasi) Universitas Suryadarma Vol 4, No 1 (2017): JSI (Jurnal sistem Informasi) Universitas Suryadarma
Publisher : Universitas Dirgantara Marsekal Suryadarma

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.35968/jsi.v4i1.71

Abstract

Utilization of cryptography as the encryption and decryption can be used to secure messages or the data that is important and valuable. A message can be encrypted or into ciphertext using a key and can be safely exchanged without having to worry about the confidentiality of the contents of the message. Decryption key will be to process the encrypted message into plaintext or the original message. XOR operation algorithm is computationally easy to use, but the process XOR algorithm is weak and not strong. To cover up weaknesses reviews these use RC4 algorithm (Rivers Code 4), because RC4 algorithm process is fast and strong . The results of this application in the form of a software is Able to encrypt and decrypt the message form and to generate a unique security key based encrypted message, and provide an accurate report on the presence or absence of changes to the contents of the message, The implementation of the RC4 encryption and decryption process on the website based smartphone helps users in maintaining the security and confidentiality of information storage that is sent and received. The results of this study so that the user can secure messages to be sent to the recipient.
SCAN RADIO FREKWENSI (RF) DRIVE TEST DALAM TELEKOMUNIKASI Peniarsih Peniarsih
JSI (Jurnal sistem Informasi) Universitas Suryadarma Vol 4, No 1 (2017): JSI (Jurnal sistem Informasi) Universitas Suryadarma
Publisher : Universitas Dirgantara Marsekal Suryadarma

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.35968/jsi.v4i1.248

Abstract

In order to explore the potential candidates for employment, then in the world of school or college need to conduct scouting systematically between education obtained from any school or college with the business world. This can be realized through practical work so that students will be directed to achieve a professional competence.Planning is to get the optimal use of resources and maximum revenue potential while maintaining the level of quality of the system. In addition to cost considerations and spectrum allocation should also be considered. A system must be well planned so that when traffic increases, the capacity can be increased. Because the environment in each region is different, so different each macrocell and microcell network. Therefore, accurate planning is essential to ensure that the system can be enhanced capacity and improved network quality.RF planning has an important role in the design of mobile. With proper growth plan, we can reduce a lot of the problems that may arise and also reduce the cost optimization. However, if planning is bad then it will appear a lot of problems on the network and also increase the cost optimization. Keyword : Scan Radio, Frekwensi. Telekonumikasi
PERANCANGAN ENTERPRISE COLLABORATION SYSTEM DENGAN KONSEP GAMIFIKASI Minda Mora Purba
JSI (Jurnal sistem Informasi) Universitas Suryadarma Vol 4, No 1 (2017): JSI (Jurnal sistem Informasi) Universitas Suryadarma
Publisher : Universitas Dirgantara Marsekal Suryadarma

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.35968/jsi.v4i1.77

Abstract

System Collaboration Enterprise by using the concept of gamification, is a system used in an environment of an enterprise in which to apply the entire collaboration process functional therein by using the technique of game design, and place it into a game environment (gamespace), which aims to transform the work of each individual into a material game to be able to monitor and track the performance of each functional process and the perpetrator. Writing is created by studying the state of collaboration in an enterprise environment, both of the systems that support the activities of each functional area, the behavior of each actor system, as well as the technology used. Then try to build Enterprise Collaboration System using gamification concepts to improve retention, attention, and interactions between roles in a system in Enterprise.
APLIKASI SISTEM PAKAR UNTUK DIAGNOSIS KERUSAKAN HARDWARE KOMPUTER DESKTOP PADA LABORATORIUM KOMPUTER DI SEKOLAH Alcianno G. Gani
JSI (Jurnal sistem Informasi) Universitas Suryadarma Vol 4, No 1 (2017): JSI (Jurnal sistem Informasi) Universitas Suryadarma
Publisher : Universitas Dirgantara Marsekal Suryadarma

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.35968/jsi.v4i1.73

Abstract

In this paper will describe the design of an application program using the programming language Visual Basic.Net, to assist in diagnosing damage to the desktop computer and find a solution to repair the hardware. By applying the diagnosis expert system on a desktop computer hardware damage is expected to ease in finding damage to computer hardware and get the right solution to repair the damage, so as to facilitate and accelerate time to repair a troubled computer. Through this expert system, we can create reports on the diagnosis of a computer, so we can print the report to be given to the technician.

Page 1 of 2 | Total Record : 13


Filter by Year

2017 2017


Filter By Issues
All Issue Vol 12 No 2 (2025): JSI (Jurnal sistem Informasi) Universitas Suryadarma Vol 12 No 1 (2025): JSI (Jurnal sistem Informasi) Universitas Suryadarma Vol 11 No 2 (2024): JSI (Jurnal sistem Informasi) Universitas Suryadarma Vol 11 No 1 (2024): JSI (Jurnal sistem Informasi) Universitas Suryadarma Vol 10, No 2 (2023): JSI (Jurnal sistem Informasi) Universitas Suryadarma Vol 10, No 1 (2023): JSI (Jurnal sistem Informasi) Universitas Suryadarma Vol 9, No 2 (2022): JSI (Jurnal sistem Informasi) Universitas Suryadarma Vol 9, No 1 (2022): JSI (Jurnal sistem Informasi) Universitas Suryadarma Vol 8, No 2 (2021): JSI (Jurnal sistem Informasi) Universitas Suryadarma Vol 8, No 1 (2021): JSI (Jurnal sistem Informasi) Universitas Suryadarma Vol 7, No 2 (2020): JSI (Jurnal sistem Informasi) Universitas Suryadarma Vol 7, No 1 (2020): JSI (Jurnal sistem Informasi) Universitas Suryadarma Vol 6, No 2 (2019): JSI (Jurnal sistem Informasi) Universitas Suryadarma Vol 6, No 1 (2019): JSI (Jurnal sistem Informasi) Universitas Suryadarma Vol 5, No 2 (2018): JSI (Jurnal sistem Informasi) Universitas Suryadarma Vol 5, No 1 (2018): JSI (Jurnal sistem Informasi) Universitas Suryadarma Vol 4, No 2 (2017): JSI (Jurnal sistem Informasi) Universitas Suryadarma Vol 4, No 1 (2017): JSI (Jurnal sistem Informasi) Universitas Suryadarma Vol 3, No 2 (2016): JSI (Jurnal sistem Informasi) Universitas Suryadarma Vol 3, No 1 (2016): JSI (Jurnal sistem Informasi) Universitas Suryadarma Vol 2, No 2 (2015): JSI (Jurnal sistem Informasi) Universitas Suryadarma Vol 2, No 1 (2015): JSI (Jurnal sistem Informasi) Universitas Suryadarma Vol 1, No 1 (2014): JSI (Jurnal sistem Informasi) Universitas Suryadarma More Issue