cover
Contact Name
Alfiannor
Contact Email
alfiannor.net@gmail.com
Phone
-
Journal Mail Official
alfiannor.net@gamil.com
Editorial Address
Jl. Kuripan No. 26 Kelurahan Kebun Bunga Kecamatan Banjarmasin Timur Kota Banjarmasin Provinsi Kalimantan Selatan
Location
Kota banjarmasin,
Kalimantan selatan
INDONESIA
Jurnal Riset Inspirasi Manajemen dan Kewirausahaan
ISSN : 25943477     EISSN : 26331027     DOI : https://doi.org/10.35130/jrimk.v3i2
Core Subject : Science,
Jurnal Riset Inspirasi Manajemen dan Kewirausahaan terbit 2 (dua) kali dalam setahun yakni bulan Maret dan bulan September. Jurnal ini diterbitkan oleh Sekolah Tinggi Ilmu Manajemen Indonesia (STIMI) Banjarmasin yang penerbitannya dimulai pada bulan Maret 2017. Tujuan penerbitan Jurnal Riset Inspirasi Manajemen dan Kewirausahaan untuk menampung karya ilmiah dalam bentuk hasil kajian literatur (literatur Review) maupun penelitian lapangan dalam bidang Manajemen dan Sosial. Setiap karya ilmiah yang akan diterbitkan ke Jurnal ini akan ditelaah terlebih dahulu oleh MITRA BESTARI yang sebidang ilmunya.
Articles 7 Documents
Search results for , issue "Vol 5, No 1 (2021): JURNAL RISET INSPIRASI MANAJEMEN DAN KEWIRAUSAHAAN" : 7 Documents clear
Pengaruh Servant, Digital dan Green Leadership terhadap Kinerja Industri Manufaktur Melalui Mediasi Komitmen Organisasi Purwanto, Agus; Purba, John Tampil; Bernarto, Innocentius; Sijabat, Rosdiana
Jurnal Riset Inspirasi Manajemen dan Kewirausahaan Vol 5, No 1 (2021): JURNAL RISET INSPIRASI MANAJEMEN DAN KEWIRAUSAHAAN
Publisher : Sekolah Tinggi Ilmu Manajemen Indonesia (STIMI) Banjarmasin

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (403.956 KB) | DOI: 10.35130/jrimk.v5i1.174

Abstract

Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menganalisis pengaruh green leadership, servant leadership dan digital leadership terhadap kinerja industri manufaktur melalui mediasi komitmen organisasi. Metode penelitian ini adalah metode kuantitatif dengan alat pengolah data menggunakan program SmartPLS versi 3.0. Data penelitian diperoleh dari kuesioner elektronik online yang didistribusikan secara online menggunakan metode  snowball sampling. Responden penelitian ini adalah 200 manajer industry manufaktur di Banten. Hasil analisis data menunjukkan bahwa servant leadership, digital leadership dan green leadership berpengaruh signifikan terhadap kinerja industri manufaktur. Novelty  dari penelitian ini adalah model penelitian kepemimpinan pertama dengan variabel servant, digital dan green terhadap kinerja manufaktur dengan mediasi komitmen organisasi.
Pemanfaatan Instagram bagi Pengembangan Pemasaran Usaha Mikro Kecil dan Menengah di Banjarbaru Sudirwo, Sudirwo; Nurriqli, Arifia; Risanta, Muhammad
Jurnal Riset Inspirasi Manajemen dan Kewirausahaan Vol 5, No 1 (2021): JURNAL RISET INSPIRASI MANAJEMEN DAN KEWIRAUSAHAAN
Publisher : Sekolah Tinggi Ilmu Manajemen Indonesia (STIMI) Banjarmasin

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (321.256 KB) | DOI: 10.35130/jrimk.v5i1.178

Abstract

Many micro, small and medium enterprises (MSMEs) still sell products conventionally and few have used e-commerce. So that not all products from MSMEs are widely known by the public. Al-Firdaus Borneo is a MSME player engaged in woven handicrafts made from purun plants which has been running for about two years in utilizing Instagram social media with an account @pengrajinanyamanpurunalfirdaus. The method used in this research is descriptive qualitative, in which the researcher tries to describe and analyze specifically the data obtained in the field in accordance with the focus of the problem to be studied. Information and data obtained by researchers through interviews with craftsmen as well as account owners who are the object of research and through observations made during the research activities in progress. Based on this research, it was found that the use of Instagram social media had a positive impact on the development of Al Firdaus product marketing so that Instagram followers and sales increased. In addition, the operation is easy and has many users so that it becomes a practical promotional media, which is cheap, reliable and can reach all users everywhere. However, there are still some obstacles and weaknesses encountered, namely poor internet access in the account owner area, lack of expertise of the account owner in making good and attractive designs, and product prices are not raised so they have to communicate through the contacts provided.
Exploring Characteristic of Women Leadership in Socio-Religious Organization The Catholic Woman of The Republic Of Indonesia South Kalimantan Region Melania Melania; Anthonius Junianto Karsudjono; Amiartuti Kusmaningtyas; Tri Ratnawati
Jurnal Riset Inspirasi Manajemen dan Kewirausahaan Vol 5, No 1 (2021): JURNAL RISET INSPIRASI MANAJEMEN DAN KEWIRAUSAHAAN
Publisher : Sekolah Tinggi Ilmu Manajemen Indonesia (STIMI) Banjarmasin

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (56.237 KB) | DOI: 10.35130/jrimk.v5i1.116

Abstract

Leadership often associated with certain age, gender, or race that causes someone considered not good enough to be promoted in a particular position, even in this era it is still prevents women from becoming leaders, even though they have a huge opportunity to be able to practice being a leader. So there is a difficulty of finding cadres who "voluntarily" are willing to be nominated to lead at the Regional level. The aim of this research are to explore the indicator of women leadership; strengths – weaknesses – opportunities – challenges of women to become a leader; and to build women leadership character in socio-religious organization the Catholic Woman of the Republic of Indonesia   South Kalimantan region. Using qualitative descriptive method. Data collected through open-ended questions with competent informants, exploring internal-external factors using SWOC analysis, building leadership character refers to the Malcolm Baldrige criteria on leadership. The result of the research show that women have difficulty in managing their time and priorities between family-career-organizations, so they ignore many opportunities that they can actually get.The expected leadership indicators are: must be able to develop the organization, have a sense of responsibility, discipline, effective communication,  willing to serve,  assertive, authoritative, good personality.
Pengaruh Praktek Pengelolaan Sumber Daya Manusia dan Motivasi Kerja terhadap Kinerja Koperasi Melalui Partisipasi Anggota di Koperasi Setia Budi Wanita Malang Choirul Insyiah; Harianto Respati; Sunardi Sunardi
Jurnal Riset Inspirasi Manajemen dan Kewirausahaan Vol 5, No 1 (2021): JURNAL RISET INSPIRASI MANAJEMEN DAN KEWIRAUSAHAAN
Publisher : Sekolah Tinggi Ilmu Manajemen Indonesia (STIMI) Banjarmasin

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.35130/jrimk.v5i1.117

Abstract

Penelitian ini dilakukan untuk mengungkapkan pengaruh pengelolaan sumberdaya manusia dan motivasi kerja terhadap partisipasi anggota yang berdampak kepada kinerja koperasi. Desain Penelitian ini adalah penelitian kuantitatif. Jenis data yang digunakan berasal dari jawaban responden sebanyak 75 anggota koperasi. Teknik analisis data menggunakan analisis deskriptif (Mean) dan Struktural Equation Model yang diselesaiakan dengan program SPSS. Hasil penelitian ini membuktikan bahwa pengelolaan sumber daya manusia dan motivasi kerja berpengaruh signifikan terhadap partisipasi anggota. Pengelolaan sumber daya manusia dan motivasi kerja berpengaruh signifikan terhadapkinerja koperasi. Partisipasi anggota berpengaruh signifikan terhadap kinerja koperasi. Artinya partisipasi anggota menjadi kunci keberhasilan  dalam upaya meningkatkan kinerja koperasi terkait dengan implementasi tatakelola sumberdaya manusia dan motivasi kerja anggota koperasi.Kata Kunci : Pengelolaan sumber daya manusia, motivasi, partispasi anggota, kinerja koperasi.
Analisis Pengaruh Budaya Organisasi dan Sistem Tanggung Renteng terhadap Perilaku Anggota yang berdampak kepada Keamanan Usaha di Koperasi Setia Budi Wanita Malang Savitri Sartono; Harianto Respati
Jurnal Riset Inspirasi Manajemen dan Kewirausahaan Vol 5, No 1 (2021): JURNAL RISET INSPIRASI MANAJEMEN DAN KEWIRAUSAHAAN
Publisher : Sekolah Tinggi Ilmu Manajemen Indonesia (STIMI) Banjarmasin

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (507.619 KB) | DOI: 10.35130/jrimk.v5i1.118

Abstract

This research examines, analyzes, and examines the influence of organizational culture and shared responsibility systems on member behavior that impacts on business security in the Setia Budi Wanita Cooperative (SBW) Malang, East Java, Indonesia. Researchers are interested in examining this by seeing that there is something unique and great in the SBW Malang Cooperative in terms of organizational culture, shared responsibility systems, member behavior, and business security so that researchers consider it necessary to conduct research to determine the influence of organizational culture and systems joint responsibility for member behavior that impacts on business security in the Malang SBW Cooperative.
Determinan Kepuasan, Kepercayaan dan Loyalitas Pelanggan UKM Sasirangan Melalui Media Sosial Instagram (Studi Pada Pelanggan yang merupakan Followers/Pengikut Kasasiur_Banjar ) Rizki Adhani; RR Yulianti Prihatiningrum
Jurnal Riset Inspirasi Manajemen dan Kewirausahaan Vol 5, No 1 (2021): JURNAL RISET INSPIRASI MANAJEMEN DAN KEWIRAUSAHAAN
Publisher : Sekolah Tinggi Ilmu Manajemen Indonesia (STIMI) Banjarmasin

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (664.69 KB) | DOI: 10.35130/jrimk.v5i1.99

Abstract

This study aims to analyze the influence of User Interface Quality (X1), Information Quality (X2), Privacy Perception (X3) and Price (X4) on Satisfaction (Y1), analyze the influence of User Interface Quality (X1), Information Quality (X2), Privacy Perception (X3) and Satisfaction (Y1) on Trust (Y2) and analyze the influence of Satisfaction (Y1) and Trust (Y2) on Customer Loyalty (Y3).This research is a quantitative study using a survey approach. This research method uses a questionnaire with 150 respondents who are Instagram followers with kasasiur_banjar accounts. In this study using the Non Probability Sampling technique by purposive sampling. Measurement of variables using a Likert scale technique with a scale of weights from 1 to 5. To determine the effect of the studied variables Structural Equation Modeling (SEM) analysis tools are used.The results of the study concluded that User Interface quality has a significant positive effect on customer satisfaction. User Interface quality has a significant positive effect on customer trust. Information quality has a significant positive effect on customer satisfaction. The quality of information t has a significant positive effect on customer trust. Privacy perception has a significant positive effect on customer satisfaction. Privacy perception has a significant positive effect on customer trust. Price has a significant positive effect on customer satisfaction. Customer satisfaction has a significant positive effect on trust. Customer satisfaction has a significant positive effect on customer loyalty. Customer trust has a significant positive effect on customer loyalty. 
Pengaruh Risiko Bisnis dan Ukuran Perusahaan Terhadap Struktur Modal dan Nilai Perusahaan Mahfudzah Hidayati Rahmi; Fifi Swandari
Jurnal Riset Inspirasi Manajemen dan Kewirausahaan Vol 5, No 1 (2021): JURNAL RISET INSPIRASI MANAJEMEN DAN KEWIRAUSAHAAN
Publisher : Sekolah Tinggi Ilmu Manajemen Indonesia (STIMI) Banjarmasin

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (313.554 KB) | DOI: 10.35130/jrimk.v5i1.151

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis pengaruh risiko bisnis (X1) dan ukuran perusahaan (X2) terhadap nilai perusahaan (Y) dengan struktur modal (Z) sebagai variabel intervening pada perusahaan manufaktur yang terdatar di Bursa Efek Indonesia (BEI).Metode penelitian yang digunakan daam penelitian ini menggunakan analisis jalur (path analysis) untuk menganalisis pengaruh secara langsung maupun pengaruh secara tidak langsung. Populasi dalam penelitian ini adalah seluruh perusahaan manufaktur yang terdaftar di Bursa Efek Indonesia (BEI) periode 2016-2018, dengan teknik pengambilan sampel menggunakan purposive sampling. Hipotesis penelitian ini di analisis menggunakan aplikasi SPSS dengan teknik analisis regresi linier berganda.Hasil penelitian menyimpulkan bahwa risiko bisnis tidak berpengaruh signifikan terhadap struktur modal. Ukuran perusahaan berpengaruh positif dan signifikan terhadap struktur modal. Risiko bisnis berpengaruh tidak signifikan terhadap nilai perusahaan. Ukuran perusahaan berpengaruh positif dan signifikan terhadap nilai perusahaan. Struktur modal berpengaruh positif dan signifikan terhadap nilai perusahaan. Risiko bisnis tidak berpengaruh signifikan terhadap nilai perusahaan melalui struktur modal. Ukuran perusahaan berpengaruh positif dan signifikan terhadap nilai perusahaan melalui struktur modal.Kata Kunci: risiko bisnis, ukuran perusahaan, struktur modal, nilai perusahaan.

Page 1 of 1 | Total Record : 7


Filter by Year

2021 2021


Filter By Issues
All Issue Vol. 9 No. 2 (2025): Jurnal Riset Inspirasi Manajemen dan Kewirausahaan Vol. 9 No. 1 (2025): Jurnal Riset Inspirasi Manajemen dan Kewirausahaan Vol. 8 No. 2 (2024): JURNAL RISET INSPIRASI MANAJEMEN DAN KEWIRAUSAHAAN Vol. 8 No. 1 (2024): JURNAL RISET INSPIRASI MANAJEMEN DAN KEWIRAUSAHAAN Vol. 7 No. 2 (2023): JURNAL RISET INSPIRASI MANAJEMEN DAN KEWIRAUSAHAAN Vol. 7 No. 1 (2023): JURNAL RISET INSPIRASI MANAJEMEN DAN KEWIRAUSAHAAN Vol. 6 No. 2 (2022): JURNAL RISET INSPIRASI MANAJEMEN DAN KEWIRAUSAHAAN Vol. 6 No. 1 (2022): JURNAL RISET INSPIRASI MANAJEMEN DAN KEWIRAUSAHAAN Vol 6, No 1 (2022): JURNAL RISET INSPIRASI MANAJEMEN DAN KEWIRAUSAHAAN Vol 5, No 2 (2021): JURNAL RISET INSPIRASI MANAJEMEN DAN KEWIRAUSAHAAN Vol 5, No 1 (2021): JURNAL RISET INSPIRASI MANAJEMEN DAN KEWIRAUSAHAAN Vol 4, No 2 (2020): JURNAL RISET INSPIRASI MANAJEMEN DAN KEWIRAUSAHAAN Vol 4, No 1 (2020): JURNAL RISET INSPIRASI MANAJEMEN DAN KEWIRAUSAHAAN Vol 3, No 2 (2019): Jurnal Riset Inspirasi Manajemen dan Kewirausahaan Vol 3, No 1 (2019): Jurnal Riset Inspirasi Manajemen dan Kewirausahaan Vol 3, No 1 (2019): Jurnal Riset Inspirasi Manajemen dan Kewirausahaan Vol 2, No 2 (2018): Jurnal Riset Inspirasi Manajemen dan Kewirausahaan Vol 2, No 2 (2018): Jurnal Riset Inspirasi Manajemen dan Kewirausahaan Vol 2, No 1 (2018): Jurnal Riset Inspirasi Manajemen dan Kewirausahaan Vol 2, No 1 (2018): Jurnal Riset Inspirasi Manajemen dan Kewirausahaan Vol 1, No 2 (2017): Jurnal Riset Inspirasi Manajemen dan Kewirausahaan Vol 1, No 2 (2017): Jurnal Riset Inspirasi Manajemen dan Kewirausahaan Vol 1, No 1 (2017): Jurnal Riset Inspirasi Manajemen dan Kewirausahaan Vol 1, No 1 (2017): Jurnal Riset Inspirasi Manajemen dan Kewirausahaan More Issue