cover
Contact Name
Sri Rahmadhani Siregar
Contact Email
srirahmadani@uinsyahada.ac.id
Phone
+6281361183515
Journal Mail Official
srirahmadani@uinsyahada.ac.id
Editorial Address
English Education: English Journal for Teaching and Learning Tadris Bahasa Inggris Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan UIN Syekh Ali Hasan Ahmad Addary Padangsidimpuan Jl. T. Rizal Nurdin Km. 4,5 Sihitang Padangsidimpuan Sumatra Utara 22733 Indonesia Phone: 0634-22080 Fax: 0634-24022
Location
Kota padangsidimpuan,
Sumatera utara
INDONESIA
English Education: English Journal for Teaching and Learning
ISSN : 23388781     EISSN : 25794043     DOI : https://doi.org/10.24952/ee.v5i1
Core Subject : Education,
English Education: English Journal for Teaching and Learning which is later called EEJ is a journal published by Tarbiyah and Teacher Training Faculty UIN Syekh Ali Hasan Ahmad Addary Padangsidimpuan every June and December. The journal is dedicated to original research on the teaching and learning of English as a foreign language. EEJ includes result of research (field and literature), conceptual ideas and studies, application theory, criticism in language and literature. The contents are author’s responsibility and science is the priority. English Education : English Journal for Teaching and Learning welcome submission on English Teaching Methodology; Structure and Grammar; Morphology; Syntax; Speaking Skill; Listening Skill; Reading Comprehension; Writing Skill; Semantic Pragmatic; Discourse Analysis; Translation; Language Acquisition; Phonology; Pronounciation; Vocabulary; Linguistics; Psycholinguistics; Sociolinguistics; Literature.
Articles 190 Documents
THE CORRELATION BETWEEN STUDENTS’ READING SPEED AND READING COMPREHENSION OF 3RD SEMESTER STUDENTS OF ENGLISH DEPARTMENT OF STAIN GAJAH PUTIH TAKENGON Khoiriyah Sofiyah Tanjung
English Education : English Journal for Teaching and Learning Vol 5, No 2 (2017)
Publisher : UIN Syekh Ali Hasan Ahmad Addary Padangsidimpuan

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.24952/ee.v5i2.1182

Abstract

Artikel ini bertujuan untuk mengetahui apakah ada hubungan antara kecepatan membaca siswa dan pemahaman bacaan siswa. Pendekatan penelitian bersifat kuantitatif, dimana penulis menggunakan SPSS untuk menghitung kecepatan membaca siswa dan jumlah jawaban yang benar yang telah mereka jawab. Peserta penelitian adalah 33 mahasiswa semester tiga Jurusan Bahasa Inggris di STAIN Gajah Putih Takengon. Instrumen penelitian adalah tes baca, dimana siswa membaca teks dengan cepat dan peneliti menghitung waktu menggunakan stopwatch, selanjutnya siswa menjawab pertanyaan berdasarkan teks. Sebagai hasil penelitian, penulis menemukan bahwa ada hubungan antara kecepatan membaca dan pemahaman bacaan siswa dimana nilai korelasi Pearson menunjukkan 0,000 atau lebih rendah dari 0,05.
THE ACQUISITION OF NOUNS AND VERBS OF MANDAILINGNESE BY TWO – YEAR-OLD MANDAILING CHILDREN Marwah Marwah
English Education : English Journal for Teaching and Learning Vol 6, No 1 (2018)
Publisher : UIN Syekh Ali Hasan Ahmad Addary Padangsidimpuan

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.24952/ee.v6i1.1224

Abstract

Pemerolehan Kata Benda dan Kata Kerja dalam Bahasa Mandailing oleh Anak –Anak Mandailing Usia Dua Tahun. Penelitian ini focus dalam menggambarkan pemerolehan kata benda dan kata kerja bahasa mandailing yang diperoleh anak usia dua tahun. Penelitian ini berlokasi di Jambur Padang Matinggi, Panyabungan Utara, Mandailing Natal dan subjek dalam penelitian ini adalah anak usia dua tahun. Dalam mengumpulkan data peneliti menggunakan observasi partisipant dan sebagai alat pengumpul data menggunakan audio visual. Tekhnik data analisis menggunakan descriptive qualitative.data tersebut di deskriptipkan melalui proses transkrip. Penemuan pertama anak memeperoleh kata benda 140 dan 86 kata kerja and jenis kata benda yang diperoleh subjek didominasikan common nouns.  Kedua, anak anak memperoleh kata benda dan kata kerja ketika pengasuhan dirumah, dan bermain dalam lingkungan.
Modified Picture Series through Hot Potatoes in Increasing Students’ Reading Comprehension Syamsiah Depalina Siregar
English Education : English Journal for Teaching and Learning Vol 8, No 2 (2020)
Publisher : UIN Syekh Ali Hasan Ahmad Addary Padangsidimpuan

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.24952/ee.v8i2.3234

Abstract

This article describes pictures series modified using digital text through Hot Potatoes. Classroom action research is used to discover the process of improving text reading comprehension by modifying serial images using digital text. The classroom action research used consisted of two cycles. The instrument used in this study was a written test in the form of an essay using the hot potatoes application, observation sheets and questionnaires with the help of Google forms and conversations with the help of voice messages on the WhatsApp application. The findings in this article are that in the new normal era, students are faced with new habits of learning with the help of the internet with various applications. Therefore, there is a new climate that emerges in the learning process itself, from refusing to be comfortable with online learning habits. Educators must be more creative in creating learning activities in this network, so as to improve students' learning abilities, especially reading skills.
THE CORRELATION OF STUDENTS’ MOTIVATION AND ATTITUDE TO STUDENTS’ ENGLISH ACHIEVEMENT AT GRADE VIII SMP NEGERI 9 PADANGSIDIMPUAN Magdalena Magdalena
English Education : English Journal for Teaching and Learning Vol 4, No 02 (2016)
Publisher : UIN Syekh Ali Hasan Ahmad Addary Padangsidimpuan

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.24952/ee.v4i02.1301

Abstract

Studi ini bertujuan mendeskripsikan hubungan motivasi dan sikap dengan prestatsi belajar pada siswa kelas VIII SMP Megeri 9 Padangsidimpuan.berdasarkan hasil penelitian, terdapat lima hasil penelitian, yaitu: 1) terdapat hubungan motivasi dengan prestasi belajar Bahasa Inggris pada siswa kelas VIII SMP Negeri 9 Padangsidimpuan. Berdasarkan nilai rxy was 0.38, hubungan keduanya dinyatakan lemah. 2) Terdapat hubungan sikap dengan prestatsi belajar Bahasa Inggris pada siswa kelas VIII SMP Negeri 9 Padangsidimpuan. Berdasarkan nilai rxy was 0.441, hubungan keduanya dinyatakan cukup. 3) terdapat hubungan motivasi dengan prestasi belajar Bahasa Inggris kelas VIII SMP Negeri 9 Padangsdimpuan, ketika variabel sikap dikontrol. Berdasarkan nilai rxy was 0.209, hubungan keduanya dinyatakan lemah. 4) tidak terdapat hubungan sikap dengan prestasi belajar Bahasa Inggris pada siswa kelas  VIII SMP Negeri 9 Padangsidimpuan, ketika variabel motivasi dikontrol. Berdasarkan nilai rxy was 0.114, hubungan keduanya dinyatakan tidak ada. 5) terdapat hubungan motivasi dan dengan sikap dengan prestasi belajar Bahasa Inggris pada siswa kelas VIII SMP Negeri 9 Padangsidimpuan. Berdasarkan nilai rcount was 0.234, hubungan ketiganya dinyatakan lemah. 
Implementing Games Based Teaching Strategy in Teaching Speaking Sokhira Linda Vinde Rambe
English Education : English Journal for Teaching and Learning Vol 10, No 01 (2022)
Publisher : UIN Syekh Ali Hasan Ahmad Addary Padangsidimpuan

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.24952/ee.v10i01.5656

Abstract

This study investigated types of games applied by the teachers in teaching speaking, described the problems faced by the teachers in implementing the games, and found out the solutions done to overcome the problems. Then, this study was in a form of qualitative research applying descriptive method in analyzing the data. Observation and interview were conducted to collect the data related to the implementation of the games, and descriptive data analysis was used in analyzing them. This study found that there were some games used by the teachers in teaching speaking e.g find someone who, hot seat, whispering, interview, survey, finger up and down, memory chain, and fact or fake game. The problems also happened during speaking practice like the use of mother tongue due to lack of vocabulary, cheating, and passive students. Finally, the teachers did solutions to solve the problems like giving clear instructions, and setting the rules before playing the games.
Revolutionizing English Language Education: A Comparative Study of Synchronous and Asynchronous Learning Methods Rizky Eka Prasetya
English Education : English Journal for Teaching and Learning Vol 11, No 02 (2023)
Publisher : UIN Syekh Ali Hasan Ahmad Addary Padangsidimpuan

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.24952/ee.v11i02.10303

Abstract

This study investigates the effectiveness of synchronous and asynchronous learning methods in English language education. A mixed-methods approach combines quantitative and qualitative data to understand the blended learning intervention comprehensively. A comparative analysis was conducted on two learners who received English language instruction using synchronous or asynchronous methods. The findings suggest that both methods have their strengths and weaknesses, and the specific learning objectives and student needs should determine the choice of method. Synchronous learning promotes interaction and communication skills more effectively, while asynchronous learning is more suitable for self-paced learning and developing reading and writing skills. The study highlights the importance of adopting a blended approach that combines synchronous and asynchronous methods to maximize the benefits of digital technologies in English language education.
ENGLISH DEBATE Rayendriani Fahmei Lubis
English Education : English Journal for Teaching and Learning Vol 1, No 1 (2013)
Publisher : UIN Syekh Ali Hasan Ahmad Addary Padangsidimpuan

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.24952/ee.v1i1.6

Abstract

Debat merupakan sebuah metode yang interaktif dalam rangka meningkatkan kemampuan siswa dalam berbicara bahasa Inggris. Melalui debat, siswa tidak hanya menjadi tertantang untuk berbahsa Inggris tetapi juga berupaya menguasai pendidikan secara global karena mereka menganaisis melalui alasan-alasan yang real dan didukung oleh data yang dapat diakui secara umum. Sistem berdebat yang diakui oleh dunia dilakukan ada berbagai format seperti Australian Parliamentary (Austral), Asian Parliamentary, dan British Parliamentary. Yang terbiasa digunakan di Indonesia adalah sistem Asia dan Australia, namun untuk kompetisi tingkat dunia digunakan sistem debat British Parliamentary.Key Words: English Debate, interactive, expected, and global education.
The Effect of Make a Match Technique on Students’ Reading Comprehension at XI Grade of MAN 1 Padangsidimpuan Fitriadi Lubis; Sojuangon Rambe; Annisa Nur Habibi
English Education : English Journal for Teaching and Learning Vol 5, No 1 (2017)
Publisher : UIN Syekh Ali Hasan Ahmad Addary Padangsidimpuan

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.24952/ee.v5i1.1166

Abstract

Penelitian ini difokuskan pada pengaruh teknik Make the Match pada pemahaman bacaan siswa pada kelas XI MAN 1 Padangsidimpuan. Masalah siswa dalam pemahaman bacaan adalah: 1) Sebagian besar siswa masih mendapatkan kelas rendah dengan rata-rata adalah 60. 2) Sebagian besar siswa tidak mengerti teks yang dibaca oleh siswa. Mereka hanya membaca teks tanpa memahami teksnya. 3) Sebagian besar siswa mudah merasa bosan saat mereka belajar tentang teks bahasa Inggris. Selain masalah siswa, teknik guru juga menjadi masalah dalam belajar bahasa Inggris. Guru masih menggunakan pengajaran konvensional dan tidak memiliki variasi dalam pengajaran membaca. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui apakah ada pengaruh yang signifikan dari teknik Make the Match pada pemahaman bacaan siswa pada kelas XI MAN 1 Padangsidimpuan. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah penelitian eksperimental. Dua kelas dipilih secara acak sebagai sampel. Mereka adalah XI MIA 3 sebagai kelas eksperimen yang terdiri dari 40 siswa dan XI MIA 4 sebagai kelas kontrol yang terdiri dari 40 siswa. Itu diambil setelah melakukan uji normalitas dan homogenitas. Data tersebut berasal dari pre-test dan post-test. Untuk menganalisa data, peneliti menggunakan rumus t-test. Setelah menganalisis data, peneliti menemukan bahwa rata-rata skor kelas eksperimen setelah menggunakan teknik Make a Match lebih tinggi daripada kelas kontrol. Skor rata-rata kelas eksperimen sebelum menggunakan teknik Make the Match adalah 64,13 dan skor rata-rata setelah menggunakan teknik Make the Match adalah 75,23 dan mengalami kenaikan 11,10. Pengaruh teknik Make the Match pada pemahaman bacaan siswa adalah 3.009 dengan jumlah t hitung lebih tinggi daripada t tabel (3.009 2.000). Itu berarti Ha diterima dan H0 ditolak. Disimpulkan bahwa ada pengaruh yang signifikan dari teknik Make the Match pada pemahaman bacaan siswa pada kelas XI MAN 1 Padangsidimpuan.
TASK BASED LANGUAGE TEACHING: THEORY AND GUIDANCE FOR CLASSROOM PRACTICES Sojuangon Rambe
English Education : English Journal for Teaching and Learning Vol 3, No 02 (2015)
Publisher : UIN Syekh Ali Hasan Ahmad Addary Padangsidimpuan

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.24952/ee.v3i02.1203

Abstract

Task Based Language Teaching (TBLT) merupakan salah satu pendekatan pembelajaran Bahasa Inggris yang berfokus kepada upaya pembelajaran bahasa melalui penyelenggaraan kegiatan berbahasa di dalam kelas, sebagai reaksi terhadap paradigma lama yang mengajarkan bahasa di dalam kelas. Pada umumnya task—kegiatan berbahasa yang dimaksud—disyaratkan harus memiliki pemakaian di dunia nyata, terkecuali sejumlah pola bahasa dan interaksi penting yang sulit dicari aplikasinya dalam kehidupan sehari-hari. Konsepsi tentang task merupakan fokus dan titik tumpu pada pendekatan ini, sehingga bisa dikatakan  bahwa task sebagai mata pelajaran, rangkaian task-task sebagai silabus dan penguasaan rangkaian task tersebut sebagai tujuan instruksional jangka panjang. Pendekatan ini pada mulanya diciptakan oleh N. Prabhu di India pada tahun 1980-an dan sekarang paradigma dan aplikasinya sudah mengglobal.
Students’ Vocabulary Mastery Using Kahoot Platform Media Fitri Rayani Siregar; Selvia Angela
English Education : English Journal for Teaching and Learning Vol 7, No 02 (2019)
Publisher : UIN Syekh Ali Hasan Ahmad Addary Padangsidimpuan

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.24952/ee.v7i02.2238

Abstract

The objective of the research is to examine the students’ vocabulary mastery by playing Kahoot platform media. A quantitative research was employed where the research involved 33 students as samples. The data was obtained through test from third semester students of undergraduate program English Education Department (TBI-2) Teacher Training Faculty IAIN Padangsidimpuan in 2019/ 2020 academic year. In sum, the students’ vocabulary mastery by using the application which names Kahoot platform media included into enough category by getting 43.82 score. The hypothesis formed was rejected based on the proof. Therefore, the students’ vocabulary mastery by using Kahoot platform media was not suitable with the researcher’s hope.

Page 1 of 19 | Total Record : 190