cover
Contact Name
-
Contact Email
-
Phone
-
Journal Mail Official
-
Editorial Address
-
Location
Kota malang,
Jawa timur
INDONESIA
Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan
ISSN : -     EISSN : 2502471X     DOI : -
Core Subject : Education,
Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan (Education Journal: Theory, Research, and Development) is an electronic journal focuses on a scientific article concerning education issues in general published by Graduate School of Universitas Negeri Malang since January 2016.
Arjuna Subject : -
Articles 20 Documents
Search results for , issue "Vol 3, No 5: MEI 2018" : 20 Documents clear
Deskripsi Representasi Matematis Siswa SMP dalam Menyelesaikan Soal PISA Lailin Hijriani; Swasono Rahardjo; Rustanto Rahardi
Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan Vol 3, No 5: MEI 2018
Publisher : Graduate School of Universitas Negeri Malang

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (331.496 KB) | DOI: 10.17977/jptpp.v3i5.11061

Abstract

Abstract: The aims of this research is to describe students’ mathematical representation ability in solving PISA test. Data were collected by using test instrument and interview. The test was tested to 31 students and one of them choosen as a research subjects and analyzied by qualitative descriptive technique. The research results are research subject works PISA test which given using by visual and simbolic representation and the lack of accuracy causing the research subject has not constructed a properly created visual and simbolic representation.Abstrak: Tujuan penelitian ini untuk mendeskripsikan kemampuan representasi matematis siswa dalam menyelesaikan soal PISA. Data dikumpulkan dengan menggunakan instrumen soal tes dan wawancara. Soal tes diujikan kepada 31 siswa dan satu siswa dijadikan sebagai subjek penelitian dan dianalisis dengan teknik deskriptif kualitatif. Hasil penelitian yang diperoleh yaitu subjek penelitian mengerjakan soal PISA yang diberikan dengan menggunakan representasi visual dan simbolik serta serta kurangnya ketelitian yang dimiliki subjek menjadi penyebab ketidakmampuan subjek untuk mengonstruksi representasi visual dan simbolik secara benar.
Nilai Cyclomatic Complexity Konflik Kerja terhadap Pengaruh Pimpinan dan Beban Kerja Karyawan dengan Menggunakan Model Reflektif PLS SEM Achmad Zani Pitoyo; Ganif Djuwadi; Puguh Yudho
Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan Vol 3, No 5: MEI 2018
Publisher : Graduate School of Universitas Negeri Malang

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (885.78 KB) | DOI: 10.17977/jptpp.v3i5.11090

Abstract

Abstract: Cyclomatic Complexity and Probability Improvement Results Flomap Work Conflict. Flowmap work conflicts yield 89 cc values with complex and critical type of procedures, high system risk level, with a 40% probability repair rate, a high recommended rate of improvement improvement. Being a system improvement process that must be done by using Improvement Model Reflective SEM test, to know the relationship of node relationship with the node and the value of the system improvement probability to the node is fixed with reflective construct model. Therefore there is no convergence problem of validity in the model under test. Therefore there is no convergence problem of validity in the model under test. exogenous latent discriminant cc (0.116) and endogenous latent R² (0.096) from the result it can be seen that Flowgraph system Work Conflict has a strong latent discriminant level of exogenous latent Effect of Leader of (0.116) to latent endogenous probability of workload improvement of R ² ( 0.096).Abstrak: Hasil uji Cyclomatic Complexity dan Probabilitas Perbaikan Flomap Konflik Kerja. Flowmap konflik kerja menghasilkan nilai 89 cc dengan tipe prosedur yang kompleks dan kritis, tingkat resiko sistem tinggi, dengan nilai probabilitas perbaikan 40%, tingkat resiko perbaikan yang direkomendasikan tinggi.  Menjadi proses perbaikan sistem yang harus dilakukan dengan menggunakan perbaikan Model Reflektif uji SEM, untuk mengetahui keterkaitan hubungan simpul dengan simpul dan nilai probabilitas perbaikan sistem terhadap simpul yang diperbaiki dengan model konstruk reflektif. Oleh karenanya tidak ada permasalahan konvergen validity pada model yang diuji. Oleh karenanya tidak ada permasalahan konvergen validity pada model yang diuji. diskriminan laten eksogen cc (0.116) dan laten endogen R² (0.096) dari hasil tersebut dapat dilihat bahwa sistem Flowgraph Konflik Kerja memiliki tingkat diskriminan yang kuat laten dari laten eksogen Pengaruh Pimpinan sebesar (0.116) terhadap laten endogen probabilitas perbaikan butir beban kerja sebesar R² (0.096).
Partisipasi Komite Sekolah pada Kegiatan Ekstrakurikuler Fatik Lutviana Anggraini; Fattah Hanurawan; Syamsul Hadi
Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan Vol 3, No 5: MEI 2018
Publisher : Graduate School of Universitas Negeri Malang

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (363.254 KB) | DOI: 10.17977/jptpp.v3i5.10962

Abstract

The purpose of this study is to find out (1) extracurricular activities, (2) participation of school committees based on the role of school committees which include: (a) advisory agency, (b) supporting agency, (c) controlling agency, and (d) mediator agency. The research method used in this research is qualitative research method research type studi kasus. This research was conducted at SDN Kauman I and SDN Rampal Celaket II Malang. Research subjects in this study are principals, school committee leaders, school committee members, extracurricular coordinators and extracurricular coaches. Data collection techniques used observation, interviews and document studies. The results showed that school committee participation based on the role of school committee can be categorized well, seen from school committee involvement in extracurricular activity planning, school committee support on infrastructure and services at extracurricular activities, school committee participation on the implementation of extracurricular activities both race, stage art as well as outdoor activities such as camping persami.Tujuan penelitian ini, yaitu untuk mengetahui (1) kegiatan ekstrakurikuler, (2) partisipasi komite sekolah berdasarkan peran komite sekolah yang meliputi (a) pemberi petimbangan (advisory agency), (b) pendukung (supporting agency), (c) pengontrol (controlling agency), dan (d) penghubung (mediator agency). Metode penelitian yang digunakan dalam penelitian ini yaitu metode penelitian kualitatif jenis penelitian studikasus. Penelitian ini dilaksanakan di SDN Kauman I dan SDN Rampal Celaket II Malang. Subjek penelitian dalam dalam penelitian ini yaitu kepala sekolah, ketua komite sekolah, anggota komite sekolah, koordinator ekstrakurikuler dan pembina ekstrakurikuler. Teknik pengumpulan data menggunakan observasi, wawancara dan studi dokumen. Hasil penelitian menunjukkan bahwa partisipasi komite sekolah berdasarkan peran komite sekolah dapat dikategorikan baik, terlihat dari keterlibatan komite sekolah pada perencanaan kegiatan ekstrakurikuler, dukungan komite sekolah pada sarana prasarana dan layanan pada kegiatan ekstrakurikuler, keikutsertaan komite sekolah terhadap berlangsungnya pelaksanaan kegiatan ekstrakurikuler baik bersifat lomba, pentas seni serta kegiatan di luar sekolah, seperti kemah persami.
Identifikasi Resource Siswa Materi Kesetimbangan dan Titik Pusat Massa Herlina Mulyastuti; Sutopo Sutopo; Ahmad Taufiq
Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan Vol 3, No 5: MEI 2018
Publisher : Graduate School of Universitas Negeri Malang

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (468.664 KB) | DOI: 10.17977/jptpp.v3i5.11031

Abstract

Abstract: This research aimed to identify student activated resource for solving some problems about equilibrium and center of mass point. The method used in the form of descriptive qualitative with the number of samples 64 students 11th SMA Negeri 2 Bangkalan. The data were collected using a double choice questioned instrument. Resource students are obtained through constant comparative analysis. The results showed that students generally activate resource that is p-prim rather than a scientific resource. Scientific resource resumes that are not adapted to the context of the problem will make a wrong prediction answer. Abstrak: Tujuan penelitian ini adalah untuk mengidentifikasi resource yang diaktifkan siswa dalam menyelesaikan permasalahan terkait materi kesetimbangan dan titik pusat massa. Metode yang digunakan berupa deskriptif kualitatif dengan jumlah sampel sebanyak 64 siswa kelas XI SMA Negeri 2 Bangkalan. Data dikumpulkan dengan menggunakan instrumen soal berbentuk pilihan ganda beralasan. Resource siswa diperoleh melalui analisis constant comparative. Hasil penelitian menunjukkan bahwa siswa umumnya mengaktivasi resource yang bersifat p-prime daripada resource yang sifatnya scientific. Resource scientific yang diaktivasi tidak sesuai konteks permasalahan akan menghasilkan prediksi jawaban yang salah oleh siswa.
Peningkatan Kemampuan Pemecahan Masalah Siswa SMAN 1 Gondang pada Materi Kalor dengan Pembelajaran Berbasis Masalah Aprilita Ekasari; Markus Diantoro; Parno Parno
Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan Vol 3, No 5: MEI 2018
Publisher : Graduate School of Universitas Negeri Malang

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (640.43 KB) | DOI: 10.17977/jptpp.v3i5.11001

Abstract

Abstract: This mixed method study aims to determine the improvement of problem solving skills of students related to the topic of heat which learn using the problem-based learning model. The subjects of the study were 36 students of class XI MIPA 2 SMAN 1 Gondang. It is shown that the ability of problem solving students experienced a significant increase of N-gain average score of 0.41 entry in the category of medium, and effect size 1.66 (very strong category). In addition, students' problem solving skills have positive changes at the stage, defining problems: problem schemes, understanding casual relationships in the problem, arguing to learn problem solving, and analogy of problems.Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui peningkatan kemampuan pemecahan masalah siswa terkait topik kalor yang dibelajarkan dengan model pembelajaran berbasis masalah . Subjek penelitian adalah siswa kelas XI MIPA 2 SMAN 1 Gondang sebanyak 36 anak. Model penelitian yang digunakan adalah mixed methods. Hasil penelitian ini menunjukkan kemampuan pemecahan masalah siswa mengalami kenaikan yang signifikan yaitu N-gain skor rata-rata sebesar 0,41 masuk dalam kategori sedang, dan effect size 1,66 (kategori sangat kuat). Selain itu kemampuan pemecahan masalah siswa mengalami perubahan yang positif pada tahap, mendefinisikan masalah: problem scema, memahami hubungan casual dalam masalah, argumentasi untuk mempelajari pemecahan masalah, serta menganalogikan masalah
Online Marketing Using Social Media Performed by Star-Up Entrepreneurs in Kediri Regency Fika Dwi Rahmania; Budi Eko Soetjipto; Wening Patmi Rahayu
Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan Vol 3, No 5: MEI 2018
Publisher : Graduate School of Universitas Negeri Malang

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (354.453 KB) | DOI: 10.17977/jptpp.v3i5.11088

Abstract

Abstract: This study aims at finding out the reasons for start-up entrepreneur to do online marketing using social media, the entrepreneurial strategy used by start-up entrepreneur in doing online marketing using social media and the benefits that the start up entrepreneur get in doing online marketing using social media. This study uses in-depth interviews and documentation. The research type is qualitative with phenomenology approach. The subject of research is 5 start-up entrepreneurs of food and beverage business in Kediri regency. The reasons for using social media are various. First it is because competitors also use social media for marketing. Another reason is using social media will ease the marketers in getting direct feedback from consumers. Then, social media can reach wider scope of consumers, easy to use, and affordable. Strategies used include information strategy, sales promotion and advertising, and join the community. The benefits of using social media are the opportunity of having an instant and fast communication with consumers, businesses and products can be recognized by the public, there is an increase on the revenue received annually.Abstrak: Studi ini bertujuan untuk mengetahui alasan wirausaha pemula melakukan pemasaran online dengan media sosial, strategi wirausaha pemula melakukan pemasaran onilne dengan media sosial dan manfaat yang dirasakan wirausaha pemula melakukan pemasaran online dengan media sosial. Studi ini menggunakan metode wawancara mendalam dan dokumentasi. Jenis Penelitian adalah kualitatif dengan pendekatan fenomenologi. Subjek penelitian adalah lima wirausaha pemula makanan dan minuman di kabupaten Kediri. Alasan menggunakan media sosial antara lain karena kompetitor menggunakan media sosial untuk pemasaran, karena secara langsung mendapatkan feedback dari konsumen, jangkauan luas, mudah digunakan, dan biaya terjangkau. Strategi yang digunakan antara lain strategi informasi, promosi penjualan dan periklanan, serta bergabung dengan komunitas. Manfaat yang dirasakan antara lain komunikasi langsung dan cepat dengan konsumen, usaha dan produk dapat dikenal oleh masyarakat, meningkatnya pendapatan.
Pengaruh Model Teams Games Tournament Berbantuan Permainan Halma terhadap Minat dan Hasil Belajar pada Materi Bunyi Siswa Kelas IV Sekolah Dasar Dwi Wahyu Listyarini; Abdur Rahman As’ari; Furaidah Furaidah
Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan Vol 3, No 5: MEI 2018
Publisher : Graduate School of Universitas Negeri Malang

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (349.299 KB) | DOI: 10.17977/jptpp.v3i5.10930

Abstract

Abstract: The purpose of this research is to know the effect of the use learning models TGT assisted game halma to interest and learning outcomes of fourth graders on sound material. The results of this research indicate that the learning model TGT assisted game halma affect the interest and learning outcomes of students of class IV on sound material.Abstrak: Tujuan dari penelitian ini untuk mengetahui pengaruh penggunaan model pembelajaran TGT berbantuan permainan halma terhadap minat dan hasil belajar siswa kelas IV pada materi bunyi. Hasil penelitian ini menyatakan bahwa model pembelajaran TGT berbantuan permainan halma berpengaruh terhadap minat dan hasil belajar siswa kelas IV pada materi bunyi.
Perubahan Model Mental Siswa pada Materi Alat Optik melalui Experiential Learning Novi Arianti; Lia Yuliati; Sunaryono Sunaryono
Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan Vol 3, No 5: MEI 2018
Publisher : Graduate School of Universitas Negeri Malang

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (650.868 KB) | DOI: 10.17977/jptpp.v3i5.11085

Abstract

Abstract: The central goal of this research was to characterize the mental models of optical instruments expressed by students. The subject of this study were 35 students of class XI in SMA Negeri 1 Badegan. Mixed method embedded experimental model was conducted to probe the participant’s model mental. Data obtained through interviews and tests. The results reveal that the participants held five categories of mental models of optical instrument. The development of student’s model mental indicated by nearly half held a scientifically compatible model mental during and after studying Physics with Experiential Learning. Abstrak: Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui model mental siswa SMA pada materi alat optik. Subjek penelitian adalah 35 siswa kelas XI SMA Negeri 1 Badegan. Penelitian menggunakan metode Mixed method embedded experimental model. Data diperoleh melalui tes dan wawancara. Hasil penelitian menunjukkan terdapat lima kategori model mental. Perubahan model mental siswa ditunjukkan dengan hampir setengah siswa di dalam kelas memiliki model mental yang sesuai dengan saintifik selama dan setelah pembelajaran Experiential Learning dilakukan.
Pemecahan Masalah menggunakan Model IDEAL pada Siswa Kelas X Berkategori Fast-Accurate Anas Ma’ruf Annizar; Sisworo Sisworo; Sudirman Sudirman
Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan Vol 3, No 5: MEI 2018
Publisher : Graduate School of Universitas Negeri Malang

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (511.352 KB) | DOI: 10.17977/jptpp.v3i5.11087

Abstract

Abstract: This qualitative descriptive research aimed to describe problem solving of fast-accurate subject. The problem adapted from PISA and the problem solving indicator using IDEAL model. The subject begins to identify the problem by reading and understanding it in a short time, he can retell the problem with his own words. In the determining and representing stage, he doesn’t write what is known and asked completely, but actually he know it. Furthermore, he is only able to plan one strategy. In practice, he doesn’t make any calculation errors. Finally, he doesn’t looking back the calculation or the concept used.Abstrak: Penelitian deskriptif kualitatif ini bertujuan mendeskripsikan pemecahan masalah subjek fast-accurate, yakni subjek yang tergolong cepat dan akurat. Soal tes yang digunakan diadaptasi dari soal PISA dan indikator pemecahan masalahnya menggunakan model IDEAL. Subjek mulai mengidentifikasi masalah dengan membaca dan memahami permasalahan dengan waktu yang cepat, subjek dapat menceritakan kembali permasalahan dengan bahasanya sendiri. Pada tahap menentukan dan merepresentasikan masalah subjek tidak menuliskan apa yang diketahui dan ditanyakan secara lengkap, namun sebenarnya subjek mengetahuinya. Selanjutnya, subjek hanya mampu merencanakan satu strategi. Pada pelaksanaannya, subjek tidak melakukan kesalahan perhitungan apapun. Terakhir, subjek tidak melakukan pengoreksian pada bagian perhitungan maupun konsep yang digunakan.
Pengaruh Full Day School dan Gerakan Literasi Sekolah terhadap Hasil Belajar dengan Mediasi Motivasi Belajar Pebriani Dwi Wahyuni; Ery Tri Djatmika; Abdur Rahman As’ari
Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan Vol 3, No 5: MEI 2018
Publisher : Graduate School of Universitas Negeri Malang

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (556.735 KB) | DOI: 10.17977/jptpp.v3i5.11096

Abstract

Abstract: This study aims to examine whether there are direct and indirect influence of full day school and school literacy movement on learning outcomes through student learning motivation. This study was an ex post facto by using path analysis. The sample of this study were 99 respondents in five grade of elementary school. The instruments used were questionnaire and test. The result of this study showed that significantly there were direct and indirect influence of full day school and school literacy movement on learning outcomes through learning motivation.Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk menguji adanya pengaruh langsung dan tidak langsung program full day school dan gerakan literasi sekolah terhadap hasil belajar siswa melalui motivasi belajar siswa. Jenis penelitian ini adalah ex post facto dengan menggunakan path analysis. Besar sampel penelitian yaitu 99 responden kelas V SD. Instrumen yang digunakan adalah angket dan tes. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa secara signifikan ada pengaruh langsung dan tidak langsung program full day school dan gerakan literasi sekolah terhadap hasil belajar melalui motivasi belajar.

Page 1 of 2 | Total Record : 20


Filter by Year

2018 2018


Filter By Issues
All Issue Vol 10, No 8: AUGUST 2025 VOL 10, NO 7: JULY 2025 Vol 10, No 4: APRIL 2025 Vol 10, No 3: MARCH 2025 Vol 10, No 2: FEBRUARY 2025 Vol 10, No 1: JANUARY 2025 Vol 9, No 12: DECEMBER 2024 Vol 9, No 11: NOVEMBER 2024 Vol 9, No 10: OCTOBER 2024 Vol 9, No 9: SEPTEMBER 2024 Vol 9, No 8: AUGUST 2024 Vol 9, No 7: JULY 2024 Vol 9, No 6: JUNE 2024 Vol 9, No 5: MAY 2024 Vol 9, No 4: APRIL 2024 Vol 9, No 3: MARCH 2024 Vol 9, No 2: FEBRUARY 2024 Vol 9, No 1: JANUARY 2024 Vol 8, No 10: OCTOBER 2023 Vol 8, No 9: SEPTEMBER 2023 Vol 8, No 8: AUGUST 2023 Vol 8, No 7: JULY 2023 Vol 8, No 6: JUNE 2023 Vol 8, No 5: MAY 2023 Vol 8, No 4: APRIL 2023 Vol 8, No 3: MARCH 2023 Vol 8, No 2: FEBRUARY 2023 Vol 8, No 1: JANUARI 2023 Vol 7, No 12: DECEMBER 2022 Vol 7, No 11: NOVEMBER 2022 Vol 7, No 10: OKTOBER 2022 Vol 7, No 9: SEPTEMBER 2022 Vol 7, No 8: AGUSTUS 2022 Vol 7, No 7: JULI 2022 Vol 7, No 6: JUNI 2022 Vol 7, No 5: MAY 2022 Vol 7, No 4: APRIL 2022 Vol 7, No 3: MARET 2022 Vol 7, No 2: FEBRUARI 2022 Vol 7, No 1: JANUARI 2022 Vol 6, No 12: DESEMBER 2021 Vol 6, No 11: NOVEMBER 2021 Vol 6, No 10: OKTOBER 2021 Vol 6, No 9: SEPTEMBER 2021 Vol 6, No 8: AGUSTUS 2021 Vol 6, No 7: JULI 2021 Vol 6, No 6: JUNI 2021 Vol 6, No 5: MEI 2021 Vol 6, No 4: APRIL 2021 Vol 6, No 3: MARET 2021 Vol 6, No 2: FEBRUARI 2021 Vol 6, No 1: JANUARI 2021 Vol 5, No 12: DESEMBER 2020 Vol 5, No 11: NOVEMBER 2020 Vol 5, No 10: OKTOBER 2020 Vol 5, No 9: SEPTEMBER 2020 Vol 5, No 8: AGUSTUS 2020 Vol 5, No 7: JULI 2020 Vol 5, No 6: JUNI 2020 Vol 5, No 5: MEI 2020 Vol 5, No 4: APRIL 2020 Vol 5, No 3: MARET 2020 Vol 5, No 2: FEBRUARI 2020 Vol 5, No 1: JANUARI 2020 Vol 4, No 12: DESEMBER 2019 Vol 4, No 11: NOVEMBER 2019 Vol 4, No 10: Oktober 2019 Vol 4, No 9: SEPTEMBER 2019 Vol 4, No 8: AGUSTUS 2019 Vol 4, No 7: JULI 2019 Vol 4, No 6: JUNI 2019 Vol 4, No 5: MEI 2019 Vol 4, No 4: APRIL 2019 Vol 4, No 3: MARET 2019 Vol 4, No 2: FEBRUARI 2019 Vol 4, No 2: FEBRUARI 2019 Vol 4, No 1: JANUARI 2019 Vol 3, No 12: DESEMBER 2018 Vol 3, No 12: DESEMBER 2018 Vol 3, No 11: NOVEMBER 2018 Vol 3, No 10: OKTOBER 2018 Vol 3, No 10: OKTOBER 2018 Vol 3, No 9: SEPTEMBER 2018 Vol 3, No 9: SEPTEMBER 2018 Vol 3, No 8: AGUSTUS 2018 Vol 3, No 8: AGUSTUS 2018 Vol 3, No 7: JULI 2018 Vol 3, No 6: JUNI 2018 Vol 3, No 5: MEI 2018 Vol 3, No 4: APRIL 2018 Vol 3, No 3: MARET 2018 Vol 3, No 2: FEBRUARI 2018 Vol 3, No 1: JANUARI 2018 Vol 3, No 1: JANUARI 2018 Vol 2, No 12: Desember 2017 Vol 2, No 11: November 2017 Vol 2, No 10: Oktober 2017 Vol 2, No 9: September 2017 Vol 2, No 8: AGUSTUS 2017 Vol 2, No 7: JULI 2017 Vol 2, No 6: Juni 2017 Vol 2, No 5: Mei 2017 Vol 2, No 4: April, 2017 Vol.2, No.3, Maret 2017 Vol.2, No.2, Februari 2017 Vol.2, No.1, Januari 2017 Vol.1, No.12, Desember 2016 Vol.1, No.11, Nopember 2016 Vol.1, No.10, Oktober 2016 Vol.1, No.9, September 2016 Vol.1, No.8, Agustus 2016 Vol.1, No.7, Juli 2016 Vol.1, No.6, Juni 2016 Vol.1, No.5, Mei 2016 Vol.1, No.4, April 2016 Vol.1, No.3, Maret 2016 Vol.1, No.2, Februari 2016 Vol.1, No.1, Januari 2016 More Issue